تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 143594

خبر مهم برای سهام عدالتی‌ها / واریز سود برای این سهامداران؟

خبر مهم برای سهام عدالتی‌ها / واریز سود برای این سهامداران؟
رئیس سازمان بورس، از مشکلات نقدینگی شرکت‌ها و تخلفات در واریز سود سهام عدالت خبر داد و تاکید کرد که باید این مبالغ تا خردادماه پرداخت شود.

به گزارش شهر بورس، واریز سود سهام عدالت برای برخی سهامداران به تاخیر افتاده است. این سود که مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها می‌باشد، هنوز به طور کامل واریز نشده و پرونده آن باز است. اولین مرحله واریز در آذرماه سال گذشته و دومین مرحله در ۲۴ اسفندماه انجام شد. با این حال، پالایشگاه بندرعباس، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مپنا مجموعاً حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، در فروردین‌ماه امسال اعلام کرد که برخی شرکت‌ها به دلیل کمبود نقدینگی نتوانستند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. وی ابراز امیدواری کرد که تا خردادماه، مابقی سود سهام عدالت جمع‌آوری و پرداخت شود.

محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اعلام کرد که حدود ۱۰ درصد از کل مبلغ سود سهام عدالت هنوز واریز نشده است. وی تاکید کرد که شرکت‌ها باید این مبلغ را واریز کنند تا به حساب مردم انتقال یابد.

مجید عشقی همچنین به مشکلات برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اشاره کرد و گفت که از سال ۱۳۹۹ به بعد، روند برگزاری مجامع متوقف شده و اعضای هیئت مدیره تجدید نشده‌اند. به گفته وی، تصمیمات شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد باعث جلوگیری از برگزاری مجامع این شرکت‌ها شده است.

خبر مرتبط
خبر خوش؛ واریز زودهنگام سود سهام عدالت
خبر خوش؛ واریز زودهنگام سود سهام عدالت

دارندگان سهام عدالت هر سال در نیمه دوم سال منتظر واریز سود هستند و امسال احتمال تغییراتی در زمان واریز وجود دارد.

سرانجام در آذرماه سال گذشته، شورای عالی بورس نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را تصویب و ابلاغ کرد. اولین مجمع استانی برای استان خراسان شمالی در بهمن‌ماه برگزار شد و مجامع استان‌های زنجان و گیلان نیز در اسفندماه و فروردین‌ماه برگزار شد.

بر اساس اطلاعیه‌های منتشر شده در سامانه کدال، مجامع استان‌های اصفهان و کردستان با نمادهای وسصفا و وسکرد به ترتیب در ۴ و ۲۴ مردادماه برگزار خواهند شد.

منبع: صد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون