تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 143261

آیا بنزین ۵۰ هزار تومانی در راه است؟

آیا بنزین ۵۰ هزار تومانی در راه است؟
محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام کرده که احتمال دارد قیمت بنزین به ۵۰ هزار تومان برسد. این اظهارات واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

به گزارش شهر بورس، محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اخیراً اظهار داشته که احتمال دارد قیمت بنزین به ۵۰ هزار تومان برسد. این اظهارات واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت. اما منظور باهنر از این ادعا چیست؟

باهنر در گفت‌وگویی بیان کرد که میزان اتلاف منابع انرژی در کشور بسیار بالا است و افزایش قیمت بنزین تا ۵۰ هزار تومان امری محتمل است. وی همچنین تأکید کرد که افزایش قیمت بنزین باید به نحوی انجام شود که معیشت مصرف‌کنندگان به خطر نیفتد تا بحران امنیتی ایجاد نشود.

در برنامه چهارم توسعه، سیاست اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به صورت پلکانی دنبال می‌شد، اما باهنر معتقد است که افزایش ناگهانی قیمت بنزین بدون هیچ برنامه‌ای برای متناسب‌سازی با تورم تفاوت اساسی دارد.

یکی از چالش‌های اصلی قیمت پایین بنزین، قاچاق آن به کشورهای همسایه است. باهنر اشاره کرد که افزایش ناگهانی قیمت بنزین نیز نتوانست جلوی این قاچاق را بگیرد. او تأکید کرد که بدون توجه به قاچاق بنزین در سطوح کلان، راهکارهای جلوگیری از قاچاق راهگشا نخواهند بود.

خبر مرتبط
تعطیلی پمپ بنزین های آذربایجان شرقی؛ علت چیست؟
تعطیلی پمپ بنزین های آذربایجان شرقی؛ علت چیست؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی گفت: مشکل کمبود بنزین و تعطیلی پمپ‌های بنزین‌ در استان تا هفته آینده حل خواهد شد.

باهنر بیان کرد که برای حل مشکلات انرژی، نیاز به یک اتاق فکر مدیریتی و برنامه جامع داریم که تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را در نظر بگیرد. وی افزود که بحران بنزین یک‌شبه به‌وجود نیامده که با یک جراحی حل شود و باید به دقت و با برنامه‌ای مدون مدیریت شود.

همچنین، باهنر تأکید کرد که علاوه بر برنامه‌های قیمتی، توجه به زیرساخت‌های صنعت نفت نیز ضروری است. او از کیفیت پایین بنزین تولیدی و روند مصرف سوخت خودروها به عنوان عواملی که منجر به افزایش مصرف بنزین و ناترازی آن شده، یاد کرد.

محمود خاقانی، کارشناس انرژی، پیشتر به اعتماد اعلام کرده بود که اگر قرار است قیمت بنزین و گازوئیل گران شود، دولت باید با مردم صادق باشد و اعلام کند که نرخ سوخت افزایش می‌یابد؛ اما در مقابل نرخ مالیات‌ها کاهش پیدا کند یا هزینه حمل و نقل کاهش یابد یا از تاکسی‌داران و کامیون‌داران مالیات دریافت نشود و از محل افزایش بهای بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی به بهداشت و درمان کمک شود.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمدی دوشنبه , 15 مرداد 1403 - 16:15

اگر مردم میدونستن، دولت و مجلس با ارزان بودن دستوری انرژی ( مخصوصا بنزین) ، چه ظلمی میکنه و چه آسیبهای وحشتناکی برای مردم و کشور داره (بیکاری، مشکلات اقتصادی و پایین بودن دستمزدها، بیماری، مرگ و میرناشی از آلودگی هوا و و بدتر از همه خشکسالی که این مملکتو نابود میکنه استفاده زیاد از خودروهای شخصی و ، و اتلاف وقت زیاد در ترافیک و اعصاب خوردی ، کسری بودجه و تورم، ، افزایش شدید اختلاف طبقاتی) دولت رو مجبور میکردن قیمتا رو اصلاح کنه همه مشکلات بزرگی که بالا شمرده شده تا حد خیلی زیادی با اصلاح قیمت انرژی و سوخت حل میشه
اصلاح قیمت و پرداخت سهمیه قابل مبادله انرژی و سوخت بر اساس کد ملی بسیار به سود همه مردم و دولت است و بسیاری از معضلات اقتصادی و زیست محیطی کشور را حل میکند

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات