تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 143258

افزایش تنش‌ها و تاثیر آن بر قیمت ارز و طلا، پیش‌بینی هفته پیش رو

افزایش تنش‌ها و تاثیر آن بر قیمت ارز و طلا، پیش‌بینی هفته پیش رو

ترور شهید اسماعیل هنیه، رهبر دفتر سیاسی حماس در تهران، نوسانات شدیدی در بازار ارز ایجاد کرد. کارشناسان به مردم توصیه می‌کنند از ورود هیجانی به بازار خودداری کنند.

به گزارش شهر بورس، ترور شهید اسماعیل هنیه، رهبر دفتر سیاسی حماس در تهران، تنش‌های اقتصادی و بازار ارز را افزایش داد. با انتشار این خبر، قیمت طلا و ارز به سرعت افزایش یافت و دلالان ارزی نیز برای بهره‌برداری از این نوسانات وارد میدان شدند. مردم باید با احتیاط بیشتری در بازار رفتار کنند تا در دام دلالان نیفتند.

شهید اسماعیل هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آمده بود، در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال تهران با اصابت پرتابه‌ای به شهادت رسید. این واقعه بار دیگر نشان داد که افزایش تنش‌های سیاسی می‌تواند به واکنش سریع بازارها منجر شود. دلالان ارزی با بهره‌برداری از این نوسانات، سعی در افزایش قیمت دلار دارند.

از همان ساعات اولیه اعلام خبر شهادت هنیه، دلالان ارزی و کانال‌های تلگرامی به فعالیت افتادند و قیمت دلار را به کانال‌های بالاتر سوق دادند. کارشناسان بازار توصیه می‌کنند که در این شرایط، مردم از ورود هیجانی به بازار خودداری کنند زیرا تجربه نشان داده که پس از التهابات، سرعت کاهش دلار بیشتر می‌شود.

درگیری‌های سیاسی اوایل امسال که به عملیات نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی منجر شد، برای مدت کوتاهی قیمت دلار را بالا برد، اما بازار سریعاً از هیجانات عبور کرد و قیمت دلار به 57 هزار تومان رسید. از همین رو، توصیه می‌شود مردم در روزهای پرنوسان از معاملات غیرضروری پرهیز کنند.

خبر مرتبط
پیش بینی قیمت سکه و طلا 8 مهر 1403؛ بازار به کدام سو می رود؟
پیش بینی قیمت سکه و طلا 8 مهر 1403؛ بازار به کدام سو می رود؟

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات اولین روز هفته با افزایش ارزش بازگشایی شد. در ادامه معاملات روز شنبه، سکه امامی از میانه کانال ۴۷ میلیون تومانی فراتر رفت و غیر از نیم‌سکه سایر قطعات یک کانال صعود کردند. افزایش قیمت دلار و رشد اونس جهانی طلا روند صعودی در بازار طلای داخلی را رقم زد.

نوسان قیمت دلار

قیمت دلار در پایان هفته  گذشته دو کانال افزایش یافت. پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، قیمت دلار به کانال 60 هزار تومان رسید. بامداد روز چهارشنبه، همزمان با اعلام رسمی خبر ترور، بازار ارز و سکه با گپ مثبت شروع به کار کردند. قیمت دلار هرات نیز با گپ مثبت 700 تومانی در کانال 60 هزار تومان آغاز به کار کرد و به 60 هزار و 200 تومان رسید. در ادامه، قیمت دلار هرات به دلیل کاهش قیمت درهم، کانال 60 هزار تومان را از دست داد و به 59 هزار و 800 تومان رسید.

قیمت درهم نیز پس از ترور هنیه افزایش یافت و روز چهارشنبه را با گپ مثبت آغاز کرد. قیمت درهم با رسیدن به 16 هزار و 500 تومان در نیمه اول روز افزایش یافت و در نیمه دوم با تزریق درهم به بازار، به 16 هزار و 400 تومان کاهش یافت.

از لحاظ فنی، مرز مقاومت مهم قیمت دلار هرات 60 هزار و 400 تومان است که در روز چهارشنبه نتوانست از آن عبور کند. اگر قیمت دلار از این مرز عبور کند، ممکن است تا مرز کانال 61 هزار تومان بالا برود. اما اگر قیمت دلار زیر این مرز باقی بماند، نوسان نرخ دلار در حوالی مرز حمایت 59 هزار و 800 تومان خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات