تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 142932

شرایط جدید و آسان‌تر ترخیص خودروهای دست دوم

شرایط جدید و آسان‌تر ترخیص خودروهای دست دوم

رئیس ستاد نوسازی ناوگان از شرایط آسان‌تر برای ترخیص خودروهای کارکرده و تخفیف‌های ویژه برای خودروهای پاک خبر داد.

به گزارش شهر بورس، شرایط جدیدی برای ترخیص خودروهای کارکرده اعلام شده است. بر اساس اعلام رئیس ستاد نوسازی ناوگان، برای ترخیص این خودروها بین ۲ تا ۷ گواهی اسقاط مورد نیاز است که تعداد دقیق آن بسته به نوع خودرو و رتبه انرژی متغیر است.

مهران سالاریه در مورد آئین‌نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم توضیح داد که برای واردات خودرو نیازی به داشتن خودرو فرسوده به نام واردکننده نیست. در زمان شماره‌گذاری خودرو، نیازی به اسقاط خودرو فرسوده و ارائه عوارض به ستاد نوسازی ناوگان نخواهد بود.

سالاریه افزود: متقاضیان در مرحله ترخیص و شماره‌گذاری باید به سامانه ستاد نوسازی مراجعه کنند و گواهی اسقاط را با مبلغ ۳۵ میلیون تومان خریداری کنند. این مبلغ توسط سازمان حمایت از مصرف‌کننده تعیین شده است. پس از دریافت گواهی، مجوز شماره‌گذاری صادر و خودرو ترخیص خواهد شد.

سالاریه در خصوص تعداد گواهی‌های اسقاط مورد نیاز گفت: برای ترخیص خودرو، بین ۲ تا ۷ گواهی اسقاط نیاز است و این تعداد بسته به نوع خودرو و رتبه انرژی متغیر است. این مورد در آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو مشخص شده و متقاضیان می‌توانند بر اساس آن اقدام به خرید گواهی و شماره‌گذاری خودرو کنند.

خبر مرتبط
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش تقاضا برای خودروهای تولیدی این شرکت به دلیل اختلاف قیمت زیاد با بازار آزاد خبر داد.

وی همچنین به تخفیف‌های ارائه‌شده برای خودروهای برقی و هیبریدی کامل اشاره کرد. این دسته از خودروها از تخفیف در ارائه گواهی اسقاط برخوردار خواهند شد. متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و خودروهایی با آلایندگی کمتر وارد و عوارض کمتری برای شماره‌گذاری پرداخت کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات