تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر : 142401

صنایع ارتباطی آوا در فرابورس؛ از معرفی محصولات تا چشم‌انداز آینده

صنایع ارتباطی آوا در فرابورس؛ از معرفی محصولات تا چشم‌انداز آینده
در اولین نشست خبری عرضه اولیه شرکت صنایع ارتباطی آوا در فرابورس، مدیران ارشد این شرکت به معرفی دقیق محصولات و تحلیل بازار پرداختند. از ارزش‌گذاری سهام و قراردادهای بزرگ تا برنامه‌های توسعه‌ای و رقبا، تمامی جوانب شرکت در این نشست شفاف‌سازی شد.

به گزارش شهر بورس، اولین نشست خبری عرضه اولیه شرکت صنایع ارتباطی آوا در فرابورس برگزار شد. انوشیروان مرآت، رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع ارتباطی آوا، در این نشست گفت: صنعتی که شرکت آوا در آن فعال است به طور کلی به دو دسته B/B (کسب‌وکار به کسب‌وکار) و B/G (کسب‌وکار به دولت) تقسیم می‌شود. اندازه بازار محصولات ICT بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان، محصولات زیرساختی ۵ هزار میلیارد تومان و VOIP/NGN زیرساختی یک هزار میلیارد تومان است. کاربرد محصولات شرکت در زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی از جمله مرکز تلفن سانترال سازمانی، مرکز تماس (پلیس ۱۱۰)، دیسپچینگ راه آهن و مترو می‌باشد.

تنوع محصولات و رقبا

وی افزود: محصولات شرکت به تفکیک حوزه فعالیت به سوئیچینگ ارتباطی سازمانی، سوئیچینگ ارتباطی عمومی و سوئیچ‌های تجمیع پرداخت با کارت تقسیم می‌شود. از رقبای داخلی می‌توان به شرکت صنایع ارتباطی پایا و از رقبای خارجی به شرکت‌های هوآوی و سیسکو اشاره کرد.

مشتریان و نقاط ضعف شرکت

مرآت همچنین به تنوع مشتریان شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت سعی دارد از تنوع مشتری خوبی برخوردار باشد. برخی از مشتریان ما شامل مخابرات، همراه اول، شاتل، های وب و شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری (مترو) هستند. با این حال، شرکت دارای نقاط ضعفی از جمله توسعه بازار، تنوع محصول و دوره وصول مطالبات است که در حال برنامه‌ریزی برای برطرف کردن آن‌ها هستیم.

وضعیت فروش و برنامه‌های آتی

عباس پور، یکی از دیگر مدیران ارشد شرکت، در ادامه نشست اظهار داشت: بخش عمده فروش شرکت (حدود ۹۰ درصد) فروش کالای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بوده و مابقی مربوط به خدمات مربوط به ارائه کالا است. فروش اولیه کالا از طریق مناقصات یا بازاریابی مستقیم با مشتریان انجام می‌شود و بخش دیگری از فروش کالا مربوط به ارتقا و توسعه در خصوص مشتریان فعلی است.

وی افزود: شرکت از معافیت‌های مالیاتی محدود تا سال ۱۴۱۵ برخوردار است. از مهمترین قراردادهای با اهمیت شرکت می‌توان به قرارداد با مخابرات به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان و همراه اول به مبلغ حدود ۲۶ میلیارد تومان اشاره کرد. برنامه‌های آتی شرکت شامل توسعه بازار و ورود به سگمنت‌های جدید، تنوع بخشی به مشتریان و سبدهای تولیدی شرکت است.

ارزش‌گذاری سهام

در ادامه، غلامی، مدیر خدمات مشاوره تامین سرمایه کاردان، درباره ارزش‌گذاری سهام شرکت صنایع ارتباطی آوا گفت: اساس ارزش‌گذاری برآورد فروش دلاری شرکت و رشد فروش متناسب با نرخ دلار و رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور است. بر اساس محاسبات انجام شده، ارزش حقوق صاحبان سهام شرکت ۶۰۹ میلیارد تومان و ارزش هر سهم ۶۰۹ تومان برآورد شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ