تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 142288

صادرات غیرنفتی ایران به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

صادرات غیرنفتی ایران به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

صادرات غیرنفتی ایران در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش شهر بورس، سخنگوی کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد که در چهار ماهه نخست امسال، ۱۷.۵ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۸.۳ درصدی، یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار افزایش داشته است.

رشد صادرات غیرنفتی در چهار ماهه نخست

سید روح اله لطیفی با اشاره به وضعیت تجارت خارجی کشور در سال جاری اظهار داشت که صادرات غیرنفتی ایران در چهار ماهه نخست امسال به ۱۷.۵ میلیارد دلار رسیده است. این رقم نشان‌دهنده رشد ۸.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

جزئیات صادرات ماهانه

وی افزود: صادرات غیرنفتی کشور در فروردین ماه به سه میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار رسید که با وجود کاهش ۱۷ درصدی نسبت به فروردین ۱۴۰۲، در اردیبهشت ماه با رشد ۲۴ درصدی به چهار میلیارد و ۸۴۹ میلیون دلار رسید. این میزان صادرات ۹۳۴ میلیون دلار بیشتر از اردیبهشت سال گذشته بود.

صادرات در خرداد و تیرماه

لطیفی اعلام کرد که در خرداد ماه، بالاترین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی ثبت شد و به پنج میلیارد و ۴۹۶ میلیون دلار رسید که نسبت به خرداد ماه سال قبل با رشد ۱۴ درصدی همراه بود. در تیرماه نیز چهار میلیارد دلار کالای غیرنفتی صادر شد که بیش از ۴۰۰ میلیون دلار نسبت به تیرماه سال گذشته افزایش داشت و رشد ۱۱.۵ درصدی را نشان می‌داد.

خبر مرتبط
صادرات غیر نفتی 6.5 درصد افزایش یافت
صادرات غیر نفتی 6.5 درصد افزایش یافت

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: ​مجموع صادرات غیر نفتی ایران در ۶ ماهه سال جاری با ۶.۵ درصد افزایش به ۲۵.۸ میلیارد دلار رسید.

آینده‌نگری در صادرات

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه مسیر رو به رشد صادرات در دولت سیزدهم و کاهش مداخلات غیرکارشناسی، هماهنگی نهادهای مرتبط با تجارت خارجی و ایفای نقش مؤثر دولت در تسهیلگری بازار، شاهد رشد چند برابری صادرات غیرنفتی در ماه‌ها و سال‌های پیش رو باشیم.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات