تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 141983

نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی/ پول‌های بلوکه شده کی آزاد می‌شود؟

نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی/ پول‌های بلوکه شده کی آزاد می‌شود؟

با اعلام نتایج هفدهمین مرحله قرعه‌کشی خودروهای وارداتی، پول‌های بلوکه شده متقاضیان آزاد خواهد شد و انتظارها به پایان می‌رسد.

به گزارش شهر بورس، طبق اعلام مهدی تقدسی، نتایج هفدهمین مرحله ثبت‌نام خودروهای وارداتی در تاریخ ششم مرداد ماه مشخص خواهد شد. در این مرحله، ثبت‌نام کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه، از تخصیص یا عدم تخصیص خودروهای انتخابی خود که از بین ۳۶ مدل مختلف انتخاب کرده‌اند، مطلع شوند.

پس از چندین بار تأخیر از سوی سازمان توسعه تجارت، نتایج نهایی امروز شنبه ششم مرداد ماه بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروها بارگذاری خواهد شد. این در حالی است که رئیس سازمان توسعه تجارت در تاریخ ۲۷ تیرماه اعلام کرده بود که قرعه‌کشی خودروهای وارداتی تا پایان هفته انجام و نتایج روز شنبه ۳۰ تیرماه منتشر خواهد شد. اما این وعده‌ها چندین بار به تعویق افتاد و در نهایت، مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروها، اعلام کرد که نتایج در روز ششم مرداد ماه اعلام خواهد شد.

در این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی، علاوه بر متقاضیان مرحله اول که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده بودند، متقاضیان جدید نیز با تعریف حساب وکالتی و واریز وجه ۵۰۰ میلیون تومانی، پنج اولویت خودرویی خود را انتخاب کرده‌اند. این وجه تا زمان اعلام نتایج در حساب‌های وکالتی بلوکه شده است و متقاضیان تا این زمان اجازه آزاد کردن این وجوه را ندارند. تنها منتفعان از این تأخیر در اعلام نتایج، بانک‌ها هستند که این وجه‌های بلوکه شده را نزد خود نگه داشته‌اند.

از روز ۱۸ تیرماه، متقاضیان اقدام به تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجوه ۵۰۰ میلیون تومانی کرده‌اند. این وجوه تا زمان اعلام نتایج در حساب‌های وکالتی بلوکه می‌ماند و مشتریان اجازه برداشت این وجه‌ها را ندارند. این تأخیر در اعلام نتایج باعث شده تا بانک‌ها از این وجوه بلوکه شده سود ببرند.

خبر مرتبط
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش تقاضا برای خودروهای تولیدی این شرکت به دلیل اختلاف قیمت زیاد با بازار آزاد خبر داد.

منبع: ایسنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات