تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 141953

شرط جدید بانک مرکزی برای صدور دسته چک

شرط جدید بانک مرکزی برای صدور دسته چک
بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای جدید، تطبیق کد ملی و کد پستی را شرط لازم برای صدور دسته چک اعلام کرد.

به گزارش شهر بورس، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای جدید، الزام تطبیق کد ملی و کد پستی در زمان درخواست دسته چک را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، متقاضیان صدور دسته چک یا چک موردی موظف هستند اطلاعات محل سکونت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

جزئیات بخشنامه

براساس بخشنامه شماره 03.10099 مورخ 3 مرداد ماه 1403، بانک مرکزی به شبکه بانکی دستور داده که در زمان پردازش درخواست صدور دسته چک، تطابق کد ملی و کد پستی متقاضیان با استفاده از پایگاه اطلاعاتی سامانه ملی املاک و اسکان بررسی شود.

فرآیند تطبیق اطلاعات

در صورت عدم تطابق کد پستی و کد ملی، کد خطای 484 با مضمون کد پستی معتبر نمی‌باشد به بانک بازگردانده می‌شود. در این شرایط، بانک موظف است اطلاع‌رسانی لازم را به متقاضی از طریق پیامک یا سایر مسیرهای ارتباطی انجام دهد. لازم به ذکر است که صدور دسته چک یا چک موردی حتی در صورت وجود این خطا انجام می‌شود، اما تحویل آن به مشتری منوط به اطلاع‌رسانی و تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد بود.

متقاضیان باید با مراجعه به سامانه www.amlak.mrud.ir، اطلاعات محل سکونت خود را تکمیل کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

خبر مرتبط
دریافت وام ازدواج آسان‌تر می‌شود/ بانک مرکزی منابع مالی ویژه تخصیص داد
دریافت وام ازدواج آسان‌تر می‌شود/ بانک مرکزی منابع مالی ویژه تخصیص داد

بانک مرکزی با تخصیص 50 هزار میلیارد تومان به 7 بانک عامل و فعال‌سازی سامانه ثبت‌نام شبانه‌روزی، روند دریافت وام ازدواج و فرزندآوری را تسهیل کرده و پرداخت این تسهیلات را سرعت بخشیده است.

بانک مرکزی تأکید کرده است که ثبت اطلاعات محل سکونت در سامانه املاک و اسکان اجباری است و هرچه سریعتر باید نسبت به تکمیل این اطلاعات اقدام شود.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات