تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 141948

پیش‌بینی دقیق از قیمت دلار و سکه/ آیا قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟

پیش‌بینی دقیق از قیمت دلار و سکه/ آیا قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟

با نزدیک شدن به تحلیف ریاست‌جمهوری، بازار ارز و طلا در انتظار تحولات تازه‌ای است.

به گزارش شهر بورس، قیمت دلار ممکن است دوباره به کانال ۵۷ هزار تومان بازگردد، هرچند برخی این پیش‌بینی را بیش از حد خوش‌بینانه می‌دانند و معتقدند با توجه به تعطیلی‌های غیرمنتظره ناشی از گرمای هوا، نمی‌توان روی آن حساب کرد. مسعود پزشکیان در روز یکشنبه هفت مرداد به طور رسمی دولت سیزدهم را با دلار ۵۸ هزار تومانی و سکه ۴۱ میلیون تومانی تحویل می‌گیرد.

تحلیل روند کاهش قیمت دلار

پس از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری، قیمت دلار از محدوده ۶۰ هزار تومان خارج شد و در مدت ۱۵ روز حدود سه هزار تومان کاهش یافت. کارشناسان این واکنش را موقتی و ناشی از تحولات سیاسی دانستند، اما هشدار دادند که این کاهش موقتی است و دوباره به روند افزایشی بازمی‌گردد. در هفت روز گذشته این پیش‌بینی محقق شده و اکنون در آستانه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری، بازار طلا، سکه و ارز آماده تجربه تحولات جدیدی است.

پیش‌بینی قیمت دلار در کوتاه‌مدت

در تاریخ پنجشنبه ۲۸ تیر، قیمت دلار به سطح ۵۷ هزار تومان نزدیک شد. ارزیابی‌ها نشان‌دهنده تمایل دلار به ادامه مسیر نزولی بودند، اما با گذشت زمان، دلار به تدریج جایگاه‌های ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان و ۵۸ هزار تومان را تصاحب کرد و تا پایان هفته به ۵۸ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. اگر دلار بتواند سطح ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان را فتح کند، هدف نهایی در کوتاه‌مدت ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. اما اگر دلار به ۵۸ هزار و ۴۵۰ تومان بازگردد، می‌توان انتظار داشت که نوسانات بیشتری را تجربه کند.

وضعیت قیمت طلا و سکه

در هفته منتهی به ۵ مرداد، قیمت طلای ۱۸ عیار تقریباً ثابت ماند، اگرچه دلار سه درصد افزایش یافت. معاملات طلا در روز پنجشنبه ۴ مرداد به سه میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید و کاهش ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومانی را تجربه کرد. کف قیمت طلا در ماه گذشته سه میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان بوده است و ممکن است طلا به سمت سه میلیون و ۳۸۰ هزار تومان حرکت کند.

خبر مرتبط
بازگشت قیمت دلار پس از کاهش هیجانات لبنان
بازگشت قیمت دلار پس از کاهش هیجانات لبنان

فاطمه مقصودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، اعلام کرد که قیمت دلار پس از کاهش هیجانات مرتبط با فاجعه لبنان به شرایط عادی بازخواهد گشت.

پیش‌بینی قیمت سکه

سکه امامی در روز پنجشنبه ۴ مرداد به نیمه کانال ۴۱ میلیون تومان رسید. این افزایش یک میلیونی، هرچند کوچک، اما اثر روانی قابل توجهی دارد. سکه امامی در معاملات شنبه ۶ مرداد ممکن است به ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسد و در صورت بازگشت قیمت، احتمال افت تا ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان را دارد.

قیمت ربع سکه ممکن است تا ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان افزایش یابد و در صورت افت، به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بازگردد.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات