تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 141740

افزایش 55 درصدی تجارت ایران با کشورهای همسایه

افزایش 55 درصدی تجارت ایران با کشورهای همسایه
ایران در ربع اول سال جاری توانست 55 درصد از حجم تجارت خود را با کشورهای همسایه انجام دهد و به تراز تجاری مثبت 1.5 میلیارد دلاری دست یابد.

به گزارش شهر بورس، مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه در چهار ماه نخست سال جاری به 20 میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

بر اساس داده‌های گمرک، در این مدت، حجم کل تجارت خارجی ایران به 36 میلیارد دلار رسید که از این میزان، 17.5 میلیارد دلار به صادرات غیرنفتی و 18.5 میلیارد دلار به واردات اختصاص داشت. این آمار نشان می‌دهد که 55.5 درصد از تجارت ایران در این بازه زمانی با کشورهای همسایه صورت گرفته است.

آمار گمرک حاکی از آن است که میزان وزنی تجارت ایران با 15 کشور همسایه به 34 میلیون و 196 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 5 درصدی را نشان می‌دهد.

محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، اعلام کرد که از مجموع تجارت ایران با کشورهای همسایه در چهار ماه نخست سال جاری، 26 میلیون و 981 هزار تن به ارزش 10 میلیارد و 642 میلیون دلار به صادرات و 7 میلیون و 215 هزار تن به ارزش 9 میلیارد و 179 میلیون دلار به واردات اختصاص داشت.

به گفته وی، میزان صادرات به کشورهای همسایه در این مدت به لحاظ ارزش و وزن به ترتیب 16 و 6 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که واردات از کشورهای همسایه به لحاظ وزن یک درصد افزایش و از حیث ارزش 4 درصد کاهش داشته است. رضوانی‌فر افزود: تراز تجاری ایران با 15 کشور همسایه بدون در نظر گرفتن نفت، 1.5 میلیارد دلار مثبت بوده است.
منبع: اکوایران

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات