تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 141659

فعالیت مونسون هند در جنوب شرق ایران

فعالیت مونسون هند در جنوب شرق ایران
بادهای موسمی اقیانوس هند با چند هفته تاخیر به جنوب شرق ایران رسیدند و بارش‌های مونسون در این منطقه آغاز شد.

به گزارش شهر بورس، بادهای موسمی اقیانوس هند که با نام مونسون شناخته می‌شوند، پس از چند هفته تاخیر به جنوب شرق ایران رسیدند و فعالیت خود را آغاز کردند. این بادها معمولا اوایل تیرماه در این منطقه فعال می‌شوند، اما امسال فعالیت آن‌ها با چند هفته تاخیر شروع شد.

اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرده که امروز از چند ایستگاه هواشناسی در جنوب استان بارش‌های ناشی از مونسون گزارش شده است. این بارش‌ها عمدتا در مناطق نزدیک به دریای عمان رخ داده و بیشینه آن‌ها با میزان ۵ میلی‌متر در شهر ساحلی تیس ثبت شده است. همچنین در ایستگاه‌های «عورکی» ۴ میلی‌متر، شهر چابهار ۳.۸ میلی‌متر و کمبل سلیمان ۲.۵ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

پیش‌بینی هواشناسی برای سه روز آینده

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده که در سه روز آینده شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و برخی مناطق دیگر فراهم است. این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که زمان فعالیت این سامانه در سه روز آینده بیشتر در بعدازظهرها و اوایل شب خواهد بود.

بارش‌های مونسون هند هرچند سهم قابل توجهی در رژیم بارشی کشور ندارد، اما در برخی سال‌ها بارندگی‌های مقطعی این سامانه مساحت قابل توجهی از کشور را در بر می‌گیرد.

منبع: تسنیم

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات