تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر : 141442

شارژ سه برابری کالا برگ الکترونیکی

شارژ سه برابری کالا برگ الکترونیکی
طرح کالابرگ الکترونیکی با افزایش سه برابری مبلغ شارژ دوباره آغاز شد و بیش از ۲۰ میلیون خانوار از آن بهره‌مند شدند.

به گزارش شهر بورس، طرح کالابرگ الکترونیکی با افزایش سه برابری مبلغ شارژ دوباره آغاز شد. صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد: این طرح در سه مرحله برای جامعه هدف شامل بیش از ۲۰ میلیون خانوار و ۶۰ میلیون نفر بهره‌بردار اجرایی شد. پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، تمام اطلاعات اقتصادی جامعه ایرانی که بالغ بر ۸۵ میلیون نفر هستند را شناسایی کرده است.

توزیع بسته‌های غذایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: استقبال از طرح فجرانه بیش از ۸۶ درصد بوده و سه دهک اول درآمدی جامعه ۹۰ درصد از این طرح استقبال کرده‌اند. این استقبال باعث تقویت زیرساخت‌ها و رفع مشکلات اولیه طرح در سه روز نخست شد. همچنین، این طرح منجر به جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مواد غذایی در مدت سه ماه شده و هیچ کمبودی در این حوزه مشاهده نشده است.

حمایت غذایی از کودکان و اشتغال ایرانیان

طرح امنیت غذایی کودکان نیز اجرا شد که شامل واریز یک میلیون تومان یارانه تشویقی برای سه دهک اول و ۶۰۰ هزار تومان برای دهک‌های بعدی بود. در ابتدا ۱۳۲ هزار کودک شناسایی شده بودند اما امسال این تعداد به ۱۶۷ هزار کودک افزایش یافته است. پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نیز اطلاعات دقیق درباره نرخ بیکاری، تعداد جمعیت شاغل و نیازهای اشتغال کشور را فراهم کرده است.

بهره‌برداری از سامانه‌های رفاهی و آمایش سرزمین

بند هـ تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ درباره سامانه بهره‌مندی ایرانیان به معنای توسعه براساس سیاست‌های آمایشی کشور و تعادل بخشی به خدمات دولت در جغرافیای ایران اسلامی است. این سامانه طراحی و اجرایی شده و بخشی از اطلاعات آن از دستگاه‌ها اخذ شده است. وزیر تعاون ادامه داد: برای بهره‌برداری کامل از این سامانه، منابع لازم باید پیش‌بینی شود. اطلاعات این سامانه در اختیار سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت کشور قرار گرفته است.

پنجره واحد خدمات رفاهی نیز راه‌اندازی شده است که تمام افرادی که نیازمند کمک هستند در آن ثبت شده‌اند. اکنون حدود هزار NGO و موسسه خیریه نیز به این سامانه متصل شده‌اند و اطلاعات خود را تقدیم بهره‌برداران می‌کنند.

منبع: فردانیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ