تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر : 140969

خبر بد برای مسافران اربعین

خبر بد برای مسافران اربعین
طبق گزارش‌های اخیر، برخی افراد به دلیل شرایط خاص از ثبت‌نام برای سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین منع شده‌اند.

به گزارش شهر بورس، برخی افراد به دلیل شرایط خاص سلامتی نباید برای سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین ثبت‌نام کنند. این افراد شامل بیماران دیابتی با زخم یا عفونت اندام، بیماران دیابتی با مشکلات کلیوی، بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته، بیماران دارای عوارض قلبی و عروقی، افرادی که قند خون ناشتا بیش از 250 دارند، و بیماران مبتلا به سرطان در حال درمان هستند. همچنین، بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند باید از ثبت نام برای عزیمت به عراق خودداری کنند.

علاوه بر این، بیمارانی که سرطان و وضعیت جسمانی نامطلوب دارند، بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید یا کنترل نشده، و افرادی که بنا به نظر پزشک دارای بیماری‌های واگیر (خصوصاً تنفسی، گوارشی و پوستی) هستند، از سفر به عتبات منع شده‌اند.

افرادی که بیماری حاد تب دار دارند، باید حداقل 48 تا 72 ساعت پس از قطع تب و بدون استفاده از داروهای تب‌بر، با انجام معاینه مجدد، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

علاوه بر موارد مذکور، زنان باردار، سالمندان بالای 65 سال، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای صعب العلاج، افراد دارای فشار خون بالا کنترل نشده، دیابت کنترل نشده، افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از 40، افراد با ضعف یا نقص سیستم ایمنی، و افرادی که در حال طی دوران شیمی درمانی هستند نیز نباید برای تشرف به عتبات ثبت نام کنند.

خبر مرتبط
کارت‌های امروز همستر کامبت | 1 مرداد ماه 1403
کارت‌های امروز همستر کامبت | 1 مرداد ماه 1403

کارت‌های امروز بازی تلگرامی همستر کامبت دقایقی پیش منتشر شد. کاربران همستر 24 ساعت فرصت دارند این کارت‌ها را یافته و پنح میلیون همستر جایزه را دریافت کنند.

تا کنون بیش از 100 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام قطعی کرده‌اند. اکثر این افراد سفر با وسیله شخصی تا مرز را انتخاب کرده‌اند و بعد از آن، اتوبوس، هواپیما، تاکسی، قطار و مینی بوس در رده‌های بعدی انتخاب زائران قرار گرفته‌اند.

بیش از 30 درصد از متقاضیان شرکت در مراسم اربعین حسینی در گروه سنی 30 تا 40 سال قرار دارند.

منبع: صدآنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ