تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر : 140830

سهمیه سوخت کدام خودرو ها حذف می شود؟

سهمیه سوخت کدام خودرو ها حذف می شود؟
با اجرای طرح تخصیص نفت‌گاز بر اساس اسناد حمل برخط، حداقل روزانه ۶ میلیون لیتر نفت‌گاز صرفه‌جویی و بارنامه‌های جعلی حذف خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که طرح تخصیص نفتگاز براساس اسناد حمل برخط به منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، حداقل روزانه ۶ میلیون لیتر نفت‌گاز و حذف بارنامه‌های جعلی در مرداد امسال در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

جلیل سالاری در مصاحبه با بخش خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما اظهار کرد: براساس این طرح، با توجه به بارنامه صادرشده و مقصد و مبدا مشخص‌شده، امکان سوختگیری در جایگاه‌هایی که در همان مسیر قرار دارند، برای ناوگان دیزلی فراهم می‌شود.

سالاری افزود: این طرح با توجه به ۱۳ نوع کاربری در حوزه حمل‌ونقل خودروهای دیزلی سنگین، به‌صورت تدریجی در تناژهای مختلف اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تأکید کرد: اجرای سامانه جامع پیمایش از سال ۱۳۹۳ تکلیف شده بود و در سال ۱۳۹۸ مجدد مصوبه شورای اقتصاد را دریافت کرد.

خبر مرتبط
زمان واریز سهمیه بنزین مرداد اعلام شد
زمان واریز سهمیه بنزین مرداد اعلام شد

سهمیه بنزین مردادماه امشب به کارت‌های سوخت شخصی واریز می‌شود؛ جزئیات واریز را بخوانید.

سالاری بیان کرد: قیمت نفت‌گاز در کشور لیتری ۳۰۰ تومان است که این قیمت در کشورهای همجوار از ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان در هر لیتر محاسبه می‌شود و به دلیل همین اختلاف قیمت، حجم مصرف نفت‌گاز در بخش حمل‌ونقل ناوگان دیزلی در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته ۸ میلیون لیتر افزایش یافته و از روزانه ۵۷ میلیون لیتری به ۶۵ میلیون لیتری رسیده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد بارنامه‌های جعلی به دلیل شکاف قیمتی با کشورهای همجوار، گفت: در چنین شرایطی دستگاه‌های امنیتی مرتب عرضه خارج از شبکه را پیگیری می‌کردند و برای مدیریت و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، سامانه جامع پیمایش تکلیف شد که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به‌دنبال آن، اجرای طرح جامع مپینگ را در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور در ۶ هزار نقطه برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: با اجرایی‌شدن این طرح و با هماهنگی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و انجمن صنفی حمل‌ونقل کالا، بارنامه‌ها براساس اسناد حمل و مسیر مشخص حمل‌ونقل، سوخت دریافت می‌کنند که این موضوع به تدریج در طول این ماه عملیاتی می‌شود.

سالاری افزود: پیش‌بینی ما این است که در گام نخست اجرای این طرح، مصرف گازوئیل روزانه ۵ تا ۶ میلیون لیتر کاهش می‌یابد. وی تأکید کرد: خودروها و ناوگانی که در عملیات حمل‌ونقل فعال هستند، به حجم کافی سوخت دریافت خواهند کرد و در مواردی که بارنامه‌ها و ناوگان غیرفعال باشند، سهمیه پایه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و تنها خودروهای فعال به حجم کافی سوخت را دریافت می‌کنند.

منبع: ایسنا

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ