تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 140469

تنها راهکار مسعود پزشکیان برای مقابله با افراط گرایی

تنها راهکار مسعود پزشکیان برای مقابله با افراط گرایی
در حالی که افراطیون از هم‌اکنون تلاش‌های خود را برای ناکامی رئیس‌جمهور آغاز کرده‌اند، مسعود پزشکیان با تاکید بر کاهش کینه‌ها و نفرت‌ها، به دنبال برقراری فضای آرامش و ثبات در کشور است.

به گزارش شهر بورس، افراط‌گرایی همواره عامل اصلی بسیاری از مشکلات تاریخی کشور بوده است. بررسی وقایع مختلف نشان می‌دهد که تندروی‌ها و افراط‌گرایی‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیری به ملک و ملت وارد کرده است.

تاریخچه تندروی در ایران

روزنامه اعتماد در گزارشی اشاره کرده که اگر در 45 سال پس از انقلاب اسلامی ایران، طرف‌های مختلف در مواجهه با بحران‌ها و چالش‌ها از تندروی‌های خود می‌کاستند، نتایج بهتری حاصل می‌شد و خسارت‌ها به حداقل می‌رسید. نمونه‌های متعددی از تندروی‌های اوایل انقلاب هنوز هم در ذهن‌ها باقی است و برخی از این تندروی‌ها همچنان هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کنند.

تجربه نشان داده که هر زمان که میانه‌روی در جامعه غالب شده، نتایج مثبت و ارزشمندی به دست آمده است. شخصیت‌هایی مانند آقای خاتمی با مشی معتدل و خردگرای خود، موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند و همچنان مورد اقبال مردم قرار دارند.

چالش‌های پیش‌روی دولت جدید

آقای دکتر پزشکیان با تاکید بر انسجام و همدلی داخلی از مردم رای اعتماد گرفته است و برخی از بزرگان اصولگرا نیز از او حمایت کرده‌اند. او با بیان اینکه من برای دعوا نیامده‌ام، تاکید دارد که قصد دارد با کاهش کینه‌ها و نفرت‌ها، فضای آرامش و ثبات را در کشور برقرار کند.

خبر مرتبط
اسامی اعضای شورای راهبری دولت چهاردهم اعلام شد
اسامی اعضای شورای راهبری دولت چهاردهم اعلام شد

رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم فهرست اسامی اعضای این شورا را اعلام کرد.

متاسفانه افراطیون در دو سوی ماجرا، از هم‌اکنون تلاش‌های خود را برای ناکامی رئیس‌جمهور آغاز کرده‌اند. در جناح مقابل، افراطیون خط و نشان می‌کشند و حتی از توهین و نفرین‌های سخیف ابا ندارند. در جناح اصلاح‌طلب نیز گاهی انتظارات به حدی بالا می‌رود که گویی دکتر پزشکیان برای انقلاب کردن به میدان آمده است.

نکته بسیار مهم و استراتژیک این است که رئیس‌جمهور تحت هیچ شرایطی از مشی اعلام شده خود عدول نکند و تسلیم فشارهای رسانه‌ای و عملی نشود. تلاش برای کاهش فسادهای اقتصادی، رفع تحریم‌ها و کنترل تورم از جمله اهداف اصلی دولت است و در صورت تحقق این اهداف، پیروزی تاریخی نصیب ملت ایران خواهد شد.

افراطیون در هر حزب و جناح، بزرگترین تهدید برای دولت چهاردهم هستند و باید از تندروی و بحران‌سازی آنها گریخت. افراطیون با بحران و درگیری زنده‌اند و باید به شدت از آنها دوری کرد. امیدی که اکنون در میان مردم ایجاد شده است، در صورت همراهی با موفقیت دولت، قطعا به شکوفایی خواهد رسید.

منبع: اقتصادنیوز


نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ