تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 140139

تحلیل تکنیکال شاخص کل و بررسی آینده بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال شاخص کل و بررسی آینده بازار سرمایه
فعالان اقتصادی این روزها به تصمیم دکتر پزشکیان برای تیم اقتصادی چشم دوخته و امیدوارند تیم اقتصادی دولت جدید بتواند با تصمیمات خود، وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشد.

به گزارش شهر بورس، سیاست‌هایی که ایشان در دوران انتخابات جهت تنش‌زدایی با دنیا اعلام کردند، یک سیگنال بسیار مهم برای بازار سرمایه بود؛ اینکه عنوان شد سایه یکی از ریسک‌های سیستماتیک از بازار برداشته خواهد شد، قطعا یک وعده است و نمی‌شود انتظار داشت به زودی محقق شود ولی ایجاد همین گفتمان باعث اعتماد بازار سرمایه شد و به همین‌ترتیب، شاخص بورس سبز شد. اما روزهای بعد از این هیجانات خیلی زود کاسته شد و بازار متعادل و حتی منفی شد.

در دولت جدید قرار است حمایت از بازارسرمایه به صورت جدی پیگیری شود. ولی آیا این مهم محقق خواهد شد؟

فتح‌اله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر تقویت و حمایت از بازار سرمایه با کمک ابزارهای مالی نوین در دولت چهاردهم گفت: با توجه به انتخاب رییس، هیات رئیسه‌ و اعضای کمیسیون‌های مجلس، موضوع حمایت از بازار سرمایه و همچنین بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی از سوی کمیسیون‌های برنامه و بودجه، عمران، اقتصادی و صنایع به طور جدی پیگیری خواهد شد و انتظار می‌رود در مجلس دوازدهم شاهد رسیدگی به مشکلات کلان اقتصادی و کاهش دغدغه‌های مردم و سرمایه‌گذاران به ویژه در بازار سرمایه باشیم. در این برنامه باید به موضوعاتی همچون تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای هرگونه فعالیت صنعتی پرداخته شود. همچنین رونق بورس نیازمند ثبات و بازگشت اعتماد است. از طرفی به منظور بهره‌مندی از ابزارهای مالی جدید برای تامین مالی پروژه‌های کلان و زیرساخت‌های اصلی، باید حمایت‌های ویژه‌ای از سوی مجلس و دولت برای بازار سرمایه انجام شود.


بیشتر بخوانید:آخرین وضعیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

خبر مرتبط
تشکیل سبدی از صندوق‌ها، یک استراتژی برتر
تشکیل سبدی از صندوق‌ها، یک استراتژی برتر

تشکیل سبدی از انواع صندوق‌ها، یکی از استراتژی‌های جدید سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه است و سرمایه‌گذاران بورسی می‌توانند براساس سطح ریسک‌پذیری سبدی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کنند. به این ترتیب که بخشی از دارایی را به صندوق‌های کم‌ریسک، بخشی را به صندوق‌های با ریسک متوسط و بخش دیگری را نیز به صندوق‌های پر ریسک اختصاص دهند.


تحلیل شاخص کل و مروری بر یک سناریوی پیش روی بازار سرمایه:

در تصویر زیر، نمودار لگاریتمی شاخص کل از سال 1402 مشاهده می‌شود.

یک سناریوی محتمل این است که ریزش بازار از پیک 1402 موج A را بسازد . سپس برگشتی زمانبر از مرداد 1402 داشته باشیم که به صورت یک دیامتریک است و B را بسازد.

این دیامتریک به صورت پاپیونی بوده و لگ های ABCDE و سپس F از اردیبهشت‌ماه 1403 با نزول شارپ در محدوده 2 میلیون 39 هزار واحد تمام شده است.

از اوایل تیرماه لگ صعودی G شروع شد که می‌تواند گین خوبی دهد و مقاومت های مهم 2 میلیون 100 هزار واحد را شکسته شده است که حمایت می‌شود. در این موج تثبیت بالای 2 میلیون و 220 ، و سپس 2 میلیون 300 هزار واحد مهم می باشد.G می‌تواند کشیده تر باشد و تا محدوده 2 میلیون 500 هزار واحد نیز پیش رود. کشیدگی G به اخبار موثر ریاست جمهوری منتخب و سیگنال های مخابره شده به بازار وابسته است. بعد از اتمام B، چندین ماه بازار در اصلاح خواهد بود تا C الگوی اصلی شکل گیرد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل و بررسی آینده بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال شاخص کل و بررسی آینده بازار سرمایه

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ