تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر : 139768

یارانه کدام خانوارها قطع می شود؟

یارانه کدام خانوارها قطع می شود؟
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرده است که شناسنامه اقتصادی خانوارها برای دریافت یارانه به‌روزرسانی می‌شود.

به گزارش شهر بورس، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرده است که شناسنامه اقتصادی خانوارها برای دریافت یارانه به‌روزرسانی می‌شود.

از سال ۱۴۰۱، دولت با اصلاح نظام یارانه‌ای، اقدام به پرداخت یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی کرده است. در راستای عدالت در این پرداخت‌ها، وزارت رفاه موظف به به‌روزرسانی شناسنامه اقتصادی و دهک‌بندی خانوارها بر اساس داده‌های مختلف اقتصادی و درآمد سرانه خانوارها شده است. این داده‌ها شامل حقوق و دستمزد، خودرو، حساب‌های بانکی و تراکنش‌ها، فعالیت در بورس و … می‌باشد.

بررسی گردش حساب‌های بانکی

یکی از معیارهای مهم در دهک‌بندی خانوارها، گردش حساب‌های بانکی است. اما برخی افراد به دلیل شرایط شغلی، گردش حساب‌های بالایی دارند که ممکن است منجر به قرار گرفتن در دهک‌های بالاتر شود. علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، در این باره می‌گوید که این مرکز، گردش حساب‌ها را برای سه سال متوالی بررسی می‌کند تا خطاهای احتمالی کاهش یابد.

محمدی تأکید کرد که افرادی که شغل‌شان شامل تنخواه‌داری و مشابه آن است، باید حساب‌های شخصی و تجاری خود را جدا کنند تا در بررسی وضعیت اقتصادی خانوارها اشتباهی رخ ندهد.

خبر مرتبط
جزئیات مهم از واریز یارانه نقدی تیر 1403
جزئیات مهم از واریز یارانه نقدی تیر 1403

یارانه کمک معیشتی مرحله 161 مربوط به تیرماه 1403 به حساب بیش از 10 میلیون سرپرست خانوار دهک های اول تا سوم در سراسر کشور واریز خواهد شد.

زمان‌بندی به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اظهار کرد که طبق قانون، اگر دولت شرایط به‌روزرسانی داده‌ها را داشته باشد، شناسنامه اقتصادی خانوارها در شهریورماه به‌روزرسانی می‌شود. افرادی که تا پیش از شهریورماه اعتراض خود را نسبت به دهک‌بندی‌ها ثبت کرده‌اند، پس از بررسی مرکز، دهک‌بندی آن‌ها تغییر خواهد کرد. دهک‌بندی خانوارها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها ثابت خواهد بود و مجدداً با دریافت داده‌های جدید اقتصادی و اجتماعی، ارزیابی خواهد شد.

منبع: اطلاعات

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ