تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 139663

پروژه جدید دبی، تبدیل مرکز شهر به بهشت سبز + عکس

پروژه جدید دبی، تبدیل مرکز شهر به بهشت سبز + عکس
ستون سبز دبی با ترکیبی از پنل‌های خورشیدی، مراکز تفریحی و کشاورزی شهری، تحولی سبز در بزرگراه مرکزی دبی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش شهر بورس، پروژه جدید دبی ساخت ستون سبز ۶۴ کیلومتری در مرکز شهر آغاز خواهد شد. این پروژه اطراف بزرگراهی در مرکز دبی را با بیش از یک میلیون درخت و مراکز تفریحی و ورزشی به بهشتی سرسبز تبدیل خواهد کرد.

اهداف پروژه ستون سبز دبی

شرکت URB ماموریت دارد منظره دبی را به بهشتی سرسبز تبدیل کند. این شرکت، پس از پیشنهادات خود برای اجرای پروژه‌های جنگل‌های حرا دبی و صخره‌های مرجانی دبی، اکنون به ساخت ستون سبزی پرداخته که بزرگراهی در این منطقه را با قطارهای برقی، پارک‌ها، مزارع و بیش از یک میلیون درخت بازسازی می‌کند. این پروژه در صورت اجرای کامل، ۶۴ کیلومتر طول خواهد داشت و در اطراف جاده شیخ محمد بن زاید دبی متمرکز خواهد بود.

مجموعه‌ای از صفحات خورشیدی بزرگ در امتداد جاده نصب خواهد شد که برق مورد نیاز برای سیستم قطار برقی و همچنین برق حدود ۱۳۰ هزار خانه را تامین می‌کند. همچنین، کانال‌های مخصوصی برای کنترل آب‌های سیلابی ایجاد خواهد شد که به جمع‌آوری و مدیریت آب باران و آب بازیافتی کمک می‌کند.

ستون سبز دبی2

خبر مرتبط
افزایش سرمایه 84/40 درصدی گروه توسعه ملی
افزایش سرمایه 84/40 درصدی گروه توسعه ملی

با موافقت اکثریت سهامداران حقیقی و حقوقی حاضر در مجمع عمومی فوق العاده وبانک، سرمایه این شرکت با افزایش 23000 میلیارد ريالی از 27.250 میلیارد ريال به 50250 میلیارد ريال افزایش یافت.

امکانات ستون سبز

ستون سبز دبی شامل پنل‌های خورشیدی عظیمی برای اجرای سیستم قطار برقی خواهد بود. علاوه بر این، این پروژه شامل مراکز خرید و کشاورزی شهری خواهد بود. بیش از یک میلیون درخت در پارک‌ها، باغ‌ها و مزارع شهری کاشته می‌شوند و میوه و سبزی تولید خواهند کرد. همچنین، ستون سبز دارای تعدادی زمین بازی و مراکز ورزشی خواهد بود و مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز در آن در نظر گرفته شده است. مناطق خرده‌فروشی از قبیل فروشگاه‌های مواد غذایی نیز در این پروژه وجود خواهند داشت.

تاثیرات مثبت پروژه ستون سبز

به‌گفته شرکت ارائه‌دهنده طرح، پروژه ستون سبز دبی با تلفیق مسیرهای سبز، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، اتصال بین مناطق شهری را افزایش می‌دهد و دسترسی ساکنان به خدمات ضروری و مناطق تفریحی را راحت‌تر می‌کند. این ابتکار، نه تنها سبک زندگی سالم‌تر و فعال‌تر را ترویج می‌کند بلکه نیاز به سفر با وسایل نقلیه را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. بنابراین، ترافیک شهری و اثرات زیست‌محیطی مرتبط با آن نیز کاهش خواهد یافت.

ستون سبز دبی پروژه بزرگ چند ساله‌ای است که به عنوان بخشی از برنامه دبی ۲۰۴۰ برای افزایش پایداری و کیفیت زندگی در این شهر ساخته خواهد شد، هرچند هنوز زمان تکمیل پروژه مشخص نشده است.

ستون سبز دبی 3

منبع: عصر ایران

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ