تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر : 139648

سریال‌های ترکیه‌؛ تسخیر قلب ها، گسترش توریسم و سرازیری میلیاردها دلار ارز بیخ گوش ایران

سریال‌های ترکیه‌؛ تسخیر قلب ها، گسترش توریسم و سرازیری میلیاردها دلار ارز بیخ گوش ایران
موفقیت سریال‌های ترکی، این کشور را به یکی از پیشروان صادرات سریال‌های تلویزیونی تبدیل کرده و موجب جذب میلیون‌ها گردشگر شده است.

به گزارش شهر بورس، محبوبیت بی‌نظیر سریال‌های ترکی، این کشور را به یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان سریال‌های تلویزیونی تبدیل کرده و تاثیر زیادی بر ارتقاء وجهه بین‌المللی ترکیه داشته است. این سریال‌ها، میلیون‌ها بیننده و گردشگر را به ترکیه جذب کرده‌اند.

گردشگری و توریسم سریال‌های ترکی

گردشگران در شهرک‌های سینمایی زیر آفتاب سوزان از قلعه‌های دوران عثمانی و بیزانس دیدن می‌کنند، با بازیگران لباس‌پوشیده در لباس‌های عثمانی سلفی می‌گیرند و نمایش‌های بدلکاری با اسب را در استانبول تماشا می‌کنند. یکی از این گردشگران، رییا تواوانِن فنلاندی است که به همراه مادرش از فنلاند به استانبول سفر کرده تا مکان‌های سریال‌های محبوب خود را ببینند.

تاثیر جهانی سریال‌های ترکی

در آرژانتین، راکل گرکو، معلم بازنشسته ۶۶ ساله، قسمتی از یک کمدی رمانتیک ترکی را تماشا می‌کند. او در سفر خود به ترکیه از مکان‌هایی بازدید کرده که به دلیل سال‌ها تماشای سریال‌های ترکی برای او آشنا بودند.

محبوبیت سریال‌های ترکیه ترکیه را به یکی از صادرکنندگان پیشرو سریال‌های تلویزیونی تبدیل کرده و وجهه بین‌المللی این کشور را تقویت کرده است. به لطف این سریال‌ها، میلیون‌ها بیننده و گردشگر به بازدید از مکان‌های تاریخی و فرهنگی ترکیه ترغیب شده‌اند.

خبر مرتبط
افزایش سرمایه 84/40 درصدی گروه توسعه ملی
افزایش سرمایه 84/40 درصدی گروه توسعه ملی

با موافقت اکثریت سهامداران حقیقی و حقوقی حاضر در مجمع عمومی فوق العاده وبانک، سرمایه این شرکت با افزایش 23000 میلیارد ريالی از 27.250 میلیارد ريال به 50250 میلیارد ريال افزایش یافت.

رشد و نفوذ صنعت سریال‌های ترکی

کارشناسان معتقدند که موفقیت این صنعت باعث رشد دوچندان آن شده و نفوذ آن به بازارهای جدید را تقویت کرده است. آنها همچنین بر این باورند که محبوبیت این برنامه‌های تلویزیونی قدرت نرم ترکیه را به شدت افزایش می‌دهد.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی پاروت آنالیتیکز، بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳، تقاضای جهانی برای سریال‌های ترکی ۱۸۴ درصد افزایش یافته است.

از عربستان تا شیلی: امپراتوری سریال‌های ترکی

ایزت پینتو، مدیرعامل آژانس بین‌المللی توزیع سریال‌های ترکی، می‌گوید: ما هر شب بیش از ۴۰۰ میلیون بیننده در سراسر جهان داریم. قدرت نرمی که با سریال‌های ترکی ایجاد می‌کنیم حتی با سیاست قابل مقایسه نیست.

اگرچه دلی یورک نخستین سریال ترکی بود که در سال ۲۰۰۱ به قزاقستان صادر شد، اما سریال عاشقانه «نور» در سال ۲۰۰۵ بود که شهرت جهانی برای سریال‌های ترکی ایجاد کرد. هزار و یک شب، یک سریال عاشقانه دیگر که بر اساس کتاب «هزار و یک شب» اما در ترکیه کنونی رخ می‌دهد، در بالکان محبوبیت زیادی پیدا کرد.

تاثیر سریال‌های تاریخی ترکیه

قرن باشکوه بر پایه زندگی و دوران سلطنت سلطان سلیمان عثمانی، راه را برای سریال‌های تاریخی باز کرد. ترکیه که زمانی واردکننده تله‌نوولاهای آمریکای لاتین بود، اکنون سریال‌های خود را به این منطقه نیز صادر می‌کند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ از شهرک ساخت سریال تاریخی رستاخیز: ارطغرول بازدید کرد و بر جذابیت سریال‌های ترکی در میان مردم کشورش تأکید کرد.

طبق گزارش پاروت آنالیتیکز، رستاخیز: ارطغرول در ماه می ۲۰۲۰، با تقاضایی بیش از ۶۸ برابر میانگین نمایش در سراسر جهان، چهارمین سریال پر تماشاگر دنیا شد.

دکتر دنیز گورگن آتالای، استادیار فیلم و تلویزیون در دانشگاه باهچه شهیر استانبول، بیان می‌کند که این صنعت در سال ۲۰۲۳ یک میلیارد دلار از طریق صادرات به خارج از کشور در‌آمد کسب کرده و نقش موثری در گردشگری، به ویژه در استانبول دارد.

منبع: عصر ایران

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ