تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر : 139181

ثبت‌نام مسکن کارگری آغاز شد؛ آغاز خانه‌دار شدن کارگران

ثبت‌نام مسکن کارگری آغاز شد؛ آغاز خانه‌دار شدن کارگران
ثبت‌نام مسکن کارگری آغاز شده و کارگران اکنون صاحب‌خانه می‌شوند. این اقدام در راستای توسعه تعاون و افزایش اشتغال‌زایی در کشور صورت گرفته است.

به گزارش شهر بورس، ثبت‌نام مسکن کارگری آغاز شده و کارگران اکنون صاحب‌خانه می‌شوند. حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری کارنامه و گزارش عملکرد سه‌ساله دولت سیزدهم در حوزه تعاون، اظهار داشت که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد کشور به سه بخش تقسیم می‌شود که یکی از این بخش‌ها، تعاون است. تعاون نه تنها یک شرکت نیست، بلکه یک بخش اقتصادی پویا و منعطف است که در صنعت، خدمات و کشاورزی فعالیت می‌کند.

تکنولوژی تعاون و توسعه اقتصادی

تکنولوژی تعاون راه‌حلی بنیادی برای نیازهای اقتصادی کشور است و توسعه آن امری انکارناپذیر است. ویس‌کرمی در این نشست به مزایای بخش تعاون اشاره کرد و گفت: ما پس از ۱۴ سال توانستیم مقدمات محاسبه سهم تعاون از اقتصاد کشور را فراهم کنیم. مزایای این بخش شامل تجمیع دارایی‌ها و هدایت آن به سمت تولید، توزیع عادلانه منابع، جلوگیری از انباشت قدرت و ثروت، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش ریسک فعالیت‌های اقتصادی، و کاهش هزینه‌های تصدی‌گری دولت است.

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه تعاون

معاون وزیر تعاون بیان کرد که در کشور ۱۰۴ هزار تعاونی فعال وجود دارد که با مشارکت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار عضو تشکیل شده‌اند و ۲۱ درصد از اعضا را زنان تشکیل می‌دهند. این تعاونی‌ها بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده و میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها ۳۲ همت است. همچنین ۵۴ درصد تعاونی‌ها در حوزه تولید فعال هستند.

وی افزود که در طول فعالیت دولت سیزدهم ۶۶۰۰ تعاونی جدید تشکیل شده که نسبت به دولت قبل ۶.۴ درصد رشد داشته است. همچنین ۱۷۳ هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها ایجاد شده که نسبت به دولت قبل ۷.۸ درصد افزایش داشته و ۲۰۶ هزار عضو به تعاونی‌ها اضافه شده که نشان از رشد ۸.۶ درصدی دارد.

خبر مرتبط
ساخت مسکن کارگری به کجا رسید؟
ساخت مسکن کارگری به کجا رسید؟

با نزدیک شدن به پایان دولت سیزدهم، دستاوردهای وزارت کار با چالش‌های بسیاری مواجه است. آیا وعده‌های ساخت مسکن برای کارگران به واقعیت پیوسته است؟

اشتغال‌زایی در حوزه‌های روستایی و بانوان

یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم ایجاد ۱۴۰۰ شرکت تعاونی در حوزه روستاها است که به ایجاد اشتغال برای ۱۶۳۰ نفر منجر شده است. همچنین ۱۲۳۰ تعاونی در حوزه بانوان تشکیل شده که برای ۱۹ هزار و ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و تعداد تعاونی‌های بانوان با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده است.

ویس‌کرمی خاطرنشان کرد: در طول عمر فعالیت دولت سیزدهم ۱۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی با نرخ قرض‌الحسنه به ۹۶۰ تعاونی روستایی پرداخت شده است.

عملکرد بانک توسعه تعاون

محمد شیخ حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون، نیز در این نشست گفت که این بانک بدون برداشت اضافی از بانک مرکزی و بدون ایجاد نقدینگی زائد، به فعالیت خود ادامه داده و در حوزه کسب‌وکارهای خرد و متوسط به تعاون‌گران و مشاغل خرد خدمت کرده است. وی افزود که بانک توسعه تعاون با شش شرکت ابزار و بانکی همچون شرکت صرافی بانک، شرکت کارگزاری بیمه پوشش، و شرکت سمات در حوزه انفورماتیک همکاری دارد.

شیخ حسینی اظهار داشت: منابع بانک توسعه تعاون در این سه سال ۲.۵ برابر رشد داشته و تسهیلات پرداختی نیز با همان سرعت افزایش یافته است. وی افزود که این رشد شامل افزایش ۱۵۰۰ درصدی سود، کاهش ۵۷ درصدی تخلفات فردی کارکنان و کاهش ۵۰ درصدی شکایات بوده است.

وی همچنین اعلام کرد که بانک توسعه تعاون رتبه ۱۰۰ از ۱۰۰ را در شفافیت فساد ستیز در زیرمجموعه وزارت کار کسب کرده و رتبه ۱ را دارا است.

منبع: اقتصاد 100

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ