تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 139097

وام ۸۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران

وام  ۸۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
تسهیلات مسکن به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای مستاجران در قالب طرح‌های حمایتی ارائه می‌شود.

به گزارش شهر بورس، حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، اعلام کرد که تسهیلات ساخت مسکن به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای مستاجران در قالب طرح‌های حمایتی و خودمالکی ارائه می‌شود. او بیان کرد که این تسهیلات، مشابه سایر تسهیلات، به تناسب پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت نمی‌شود و حتی در صورتی که پروژه به مرحله فروش اقساطی نرسیده باشد، متقاضی می‌تواند این وام را دریافت کند.

جزئیات تسهیلات

این تسهیلات به پروژه‌های خودمالکی و نهضت ملی مسکن نیز اختصاص می‌یابد. مسئولیت پیگیری دریافت این تسهیلات از بانک‌ها بر عهده دستگاه‌های مربوطه از جمله راه و شهرسازی، شهرهای جدید و بنیاد مسکن است.

جنتی اشاره کرد که در سال گذشته، بانک‌ها همکاری مناسبی برای دریافت تسهیلات ساخت ۵۰۰ میلیون تومانی نداشتند. با این حال، با توجه به مصوبات شورای عالی مسکن و اقدامات تشویقی و تنبیهی برای بانک‌ها، برخی از بانک‌ها همکاری خود را تقویت کرده‌اند. او ابراز امیدواری کرد که برای تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی، همکاری‌ها بیشتر شود.

اقساط و نرخ بازپرداخت

جنتی در خصوص اقساط این تسهیلات گفت که بر اساس مصوبه بانک مرکزی، اقساط به صورت پلکانی خواهد بود. در دو سال ابتدایی، ماهیانه ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و پس از آن، با توجه به نرخ تورم و پیشرفت پروژه، میزان اقساط افزایش خواهد یافت.

خبر مرتبط
ساخت مسکن کارگری به کجا رسید؟
ساخت مسکن کارگری به کجا رسید؟

با نزدیک شدن به پایان دولت سیزدهم، دستاوردهای وزارت کار با چالش‌های بسیاری مواجه است. آیا وعده‌های ساخت مسکن برای کارگران به واقعیت پیوسته است؟

بررسی پرداخت مابه‌التفاوت

او اضافه کرد که پیش از این، تسهیلات ساخت ۵۰۰ میلیون تومان بوده و پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی در حال بررسی است و امیدواری به اجرایی شدن این طرح وجود دارد.

منبع: فردانیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ