تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 136488

عبده تبریزی در دیدار با فعالان بازار سرمایه:

انتخاب پزشکیان فرصتی تازه‌ برای بازار سرمایه/ ریسک «قالیباف» برای بورس بیشتر است

انتخاب پزشکیان فرصتی تازه‌ برای بازار سرمایه/ ریسک «قالیباف» برای بورس بیشتر است
عبده تبریزی اظهار داشت که حضور پزشکیان در انتخابات می‌تواند فرصتی جدید برای بهبود وضعیت بازار سرمایه ایجاد کند. او همچنین هشدار داد که انتخاب قالیباف ممکن است ریسک‌های بیشتری برای بورس به همراه داشته باشد.

به گزارش شهر بورس، حسین عبده تبریزی در نشست هم‌اندیشی فعالان بازار سرمایه، اظهار داشت: ایران کشوری است که زندگی با هم دشوار است. انتخاب هم خیلی مورد پسند ما نیست و آن نماینده‌ای که می‌خواهید حتماً نیست. در راضی کردن خانواده هم در مشکل هستیم. راضی کردن جوان واقعاً سخت شده. به هر حال مسئله این است که امکانی پیدا شد که بالاخره آقای پزشکیان به لیست اضافه شد. در دو انتخابات قبلی برای من هم امکان انتخاب نبود اما زمانی که آقای پزشکیان آمد بحث عوض شد و حق انتخاب داریم.

وی افزود: انتخابات را کوچک نگیرید که باید از این مرحله جلوتر برویم. بازار سرمایه یکی از حوزه‌های آقای پزشکیان است. آن‌ها متوجه هستند که مردم به دنبال هیجان هستند که یکی از آن‌ها هم رفع تحریم‌هاست. دوستان از من راه‌حل می‌پرسند که این مباحث برای بعد از انتخابات است. باید کسی انتخاب شود که گزینه درستی باشد و به بازار کمک کند. در چارچوب مشارکت مردم، آقای پزشکیان بحث بورس را می‌پذیرد و با مردمی کردن اقتصاد این بحث را منطبق می‌داند.

مشاور اقتصادی مسعود پرشکیام گفت: طبیعتاً ایشان نه سهمی خریده‌اند و نه سرمایه‌گذاری‌ای کرده‌اند اما می‌دانند که حدود ۲۵ سال پیش بورس حجمی پیدا کرده و در این سال‌ها اتفاقاتی در آن افتاده و آن خیمه‌ای که ساخته بودند فرو ریخته است. متغیر اصلی که نرخ ۲۳ به ۳۰ است که تصمیم عجیبی بود و تصمیمش گرفته شد که متاسفانه ساختار را بهم زد.

این اقتصاددان برجسته ادامه داد: به هر حال در حد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مطالبی منتقل شده اما باید صبر کنیم بعد از انتخابات ببینیم چه می‌شود. بعضی از دوستان دودل هستند بین آقای قالیباف و پزشکیان. فرض کنیم که نگران هیچ‌چیزی نیستیم، اما حس می‌کنم در زمان انتخاب آقای قالیباف ریسک‌ها بیشتر خواهد بود. الآن تقریباً به دیوار رسیده‌اند و نگران هستند که بتوانند بنزین را تأمین کنند یا نه.

عبده تبریزی بیان کرد: اصلاحاتی که همه دارند پیشنهاد می‌کنند از روی ناچاری است. مردم باید اعتماد کنند. خیلی بدبینی‌ها به وجود آمده است. همه باید فشارهای خود را برای اصلاح وارد کنند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات