تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر : 135718

تحلیل و پیش‌بینی وضعیت بازار طلا / در هفته جاری طلا و سکه بخریم یا نه؟

تحلیل و پیش‌بینی وضعیت بازار طلا / در هفته جاری طلا و سکه بخریم یا نه؟
محمد کشتی آرای از نوسانات قیمت طلا و سکه در هفته گذشته و پیش‌بینی آینده بازار خبر می‌دهد.

به گزارش شهر بورس، محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته پایانی خرداد ماه اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت، قیمت جهانی طلا نوساناتی را تجربه کرد که در برخی روزها کاهشی و در برخی روزها افزایشی بود. در طول هفته، قیمت جهانی طلا با ۱۰ دلار کاهش همراه بود؛ اما روز -جمعه- با کمی افزایش به ۲ هزار و ۳۴۸ دلار رسیده که نسبت به هفته گذشته ۱۲ دلار افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: کاهش قیمت ارز باعث شد در طول هفته گذشته، قیمت سکه با کاهش مواجه شود. با توجه به افزایش تقاضا در بازار به دلیل ایام محرم و توزیع سکه توسط بانک مرکزی، تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شد و حباب سکه کاهش یافت.

تحلیل قیمت سکه و طلا

کشتی آرای با تاکید بر اینکه قیمت طلا با توجه به نوسانات قیمت جهانی و ثابت ماندن قیمت ارز، تغییر چندانی نداشته است، گفت: قیمت سکه طرح قدیم در هفته‌ای که گذشت و در آخرین معاملات با ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید نیز با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه با ۳۵۰ هزار تومان کاهش به ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، و ربع سکه با ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه‌های گرمی بدون تغییر ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

قیمت طلای آب شده و ۱۸ عیار

این فعال بازار طلا اضافه کرد: هر گرم طلای آب شده با توجه به نوسانات قیمت انس و ثابت ماندن قیمت ارز، ۱۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان به فروش رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون تغییر فاحش در طول هفته به نرخ ۳ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان معامله شد.

خبر مرتبط
زمان برگزاری حراج بعدی سکه اعلام شد + جزئیات
زمان برگزاری حراج بعدی سکه اعلام شد + جزئیات

چهاردهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۱۱ تیرماه ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

کشتی آرای در مورد وضعیت قیمت طلا در هفته پیش‌رو بیان کرد: با توجه به ثبات قیمت طلا در بازار در ۲ الی سه هفته گذشته، پیش‌بینی می‌شود که این ثبات در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ