تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
زمان مطالعه: 13 دقیقه
کد خبر : 133318

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی کیست؟ + بیوگرافی و برنامه ها

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی کیست؟ + بیوگرافی و برنامه ها

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، یکی از نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است که سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نائب رئیسی مجلس و ریاست بنیاد شهید را در کارنامه خود دارد.

به گزارش شهر بورس، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، یک پزشک متخصص و سیاستمدار برجسته ایرانی است که به عنوان یکی از چهره‌های اصلی اصولگرایان در صحنه سیاست ایران شناخته می‌شود. او سابقه‌ای طولانی در مجلس شورای اسلامی دارد و در چهار دوره متوالی به نمایندگی مردم مشهد و کلات برگزیده شده است. قاضی زاده هاشمی همچنین به عنوان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی فعالیت کرده و در تدوین و تصویب قوانین و نظارت بر عملکرد دولت نقش مؤثری ایفا نموده است.

بیوگرافی امیرحسین قاضی زاده هاشمی

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۵۰ در فریمان؛ پزشک و سیاستمدار اصولگرای ایرانی و نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی می‌باشد. وی پیش‌تر در دورهٔ هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نیز به‌عنوان نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعالیت می‌کرد و در دوره نهم و دهم به‌عنوان دبیر عضو هیئت‌رئیسه مجلس بود. او از زمان تشکیل جبهه پایداری، به عضویت این حزب درآمد.

سوابق حرفه‌ای و اجرایی

  • پزشک و متخصص گوش، حلق و بینی: سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی تحصیلات خود را در رشته پزشکی انجام داده و تخصص خود را در زمینه گوش، حلق و بینی (ENT) کسب کرده است. او به عنوان پزشک و متخصص در این زمینه فعالیت کرده و تجربه‌های گسترده‌ای در حوزه پزشکی دارد.
  • معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد: پیش از ورود به مجلس، قاضی زاده هاشمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان معاون درمان فعالیت کرده و تجربیات گسترده‌ای در مدیریت بهداشت و درمان دارد.
  • عضو هیئت‌علمی دانشگاه: وی به عنوان عضو هیئت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت داشته و در تربیت نسل جدیدی از پزشکان و متخصصان نقش داشته است.

حوزه سیاسی

  • نماینده مجلس شورای اسلامی: او به عنوان نماینده مردم مشهد و کلات در نهم، دهم و یازدهمین دوره‌های مجلس شورای اسلامی فعالیت کرده است.
  • کمیسیون‌های مجلس: او عضو کمیسیون‌های بهداشت و درمان و آموزش و تحقیقات بوده و در این کمیسیون‌ها به بررسی و تصویب قوانین مرتبط با این حوزه‌ها پرداخته است.
  • نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی: در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، قاضی زاده هاشمی به عنوان نائب رئیس اول انتخاب شد و در این سمت فعالیت کرد.
  • دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی: او نقش مهمی در جبهه پایداری انقلاب اسلامی، یکی از جریان‌های اصولگرای کشور، ایفا کرده و به عنوان دبیر کل این جبهه فعالیت داشته است.

بیوگرافی امیرحسین قاضی زاده هاشمی

فعالیت‌ها و نقش‌های قاضی ‌زاده هاشمی

  1. قانون‌گذاری: به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، قاضی ‌زاده هاشمی در تدوین و تصویب قوانین مختلف نقش داشته است.
  2. نظارت بر دولت: او به عنوان عضو مجلس، نقش نظارتی بر عملکرد دولت و نهادهای اجرایی داشته است.
  3. فعالیت‌های حزبی: به عنوان دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، او در سازماندهی و هدایت فعالیت‌های این حزب سیاسی نقش داشته و همچنین هم‌اکنون عضو شورای مرکزی حزب اسلامی قانون است.
  4. برنامه‌های انتخاباتی: در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس، به عنوان یکی از نامزدهای مطرح اصولگرا، برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ارائه کرده است.

برنامه انتخاباتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی در انتخابات ۱۴۰۳

امیرحسین قاضی زاده هاشمی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با گرامیداشت یاد امام راحل و رئیس‌جمهوری شهید و همراهانش، اظهار کرد: تصور نمی‌کردم پس از سه سال و در شرایطی که همگی داغدار رئیس جمهور شهیدمان هستیم، مجددا پشت این تریبون قرار گیرم. زمانی که آیت‌الله رئیسی به من اعتماد کرد، از نزدیک دیدم که او با ایجاد دولتی مردمی، مکتبی، فعال، پرکار، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و عملگرا، با استفاده از طیف متنوعی از کارگزاران خدوم، شبانه‌روزی در پی حل مسائل و مشکلات مردم بود.

خبر مرتبط
تعیین وزرای کلیدی؛ گام سرنوشت‌ساز برای بازار ارز و سرمایه
تعیین وزرای کلیدی؛ گام سرنوشت‌ساز برای بازار ارز و سرمایه

صلاحیت وزرای امور خارجه و اقتصاد در مجلس، نگاه‌ها را به سمت تأثیرات احتمالی این دو وزارتخانه بر بازارهای مالی معطوف کرده است.

وی افزود: امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساخت‌ها، پیشرفت در فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مولفه های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آنها شده است؟

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مردم می‌دانند که دعواها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی‌گویی، رویکردهای قیم‌مآبانه، تزریق مُسَکِن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیرهای شکست‌خورده و راهکارهای تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش‌ها نیست.

برنامه انتخاباتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی

وی تاکید کرد: حرکت در مسیر برداشتن دیوارهای میان دولت و مردم را ادامه می‌دهم تا خانواده بزرگ ایران محقق شود و با نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی زمینه برای ورود فرزندان مردم و لشگر عظیم جوانان نخبه به عرصه اداره کشور با هدف انقلاب در سازوکارها و تحول در مدل حکمرانی فراهم کنم تا دولتی مکتبی و عملگرا تشکیل شود.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: نسخه‌های مختلفی در برخی دولت‌های گذشته تجربه شده است، ارتجاع و بازگشت به گذشته به زیان ما خانواده بزرگ ایران تمام خواهد شد. در گام دوم انقلاب اسلامی و در این دولت با حفظ آرمان‌های انقلاب از طریق به میدان آوردن گسترده مردم بر حل مسائل اساسی آنان تمرکز خواهم کرد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: همچنان رقیب خود را دیوان‌سالاری صدساله دولت‌محور، حلقه‌های بسته مدیریتی، نادیده گرفتن تمامی ظرفیت‌های کشور، شخص‌محوری بجای گفتمان‌محوری و برنامه‌محوری، عدم اعتماد به بخش خصوصی، مدیریت نشسته، قانون‌گریزی و تمرکزگرایی می‌دانم. انقلاب سازوکاری مورد نظر یعنی انقلابی در رویکردها، کارکردها، ساختارها و مدل حکمرانی.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که این انقلاب و تحول سازوکاری از مسیر رشد همه جانبه خانواده‌های ایرانی محقق خواهد شد. یعنی دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد کرد تا پدر خانواده دغدغه معیشت؛ مادر خانواده دغدغه آینده فرزندان؛ پسر خانواده دغدغه اشتغال و سربازی و دختر خانواده دغدغه ازدواج و نقش آفرینی اجتماعی نداشته باشد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد می‌شود که تمام تلاش خود را بکارگیرد تا با همراهی آنان در یک دوره چهارساله، تورم و تک رقمی، رفع فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دوبرابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب های اجتماعی را محقق سازد.

جدول عملکرد سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

عنوان توضیحات
پزشکی و تخصص پزشک و متخصص گوش، حلق و بینی (ENT)
نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده مردم مشهد و کلات در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم
نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی نایب‌رئیس اول در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی
دبیر عضو هیئت‌رئیسه مجلس عضو هیئت‌رئیسه و دبیر در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی
عضویت در جبهه پایداری انقلاب اسلامی از زمان تشکیل جبهه پایداری به عضویت این حزب درآمده و در سازماندهی و هدایت فعالیت‌های این حزب نقش مهمی ایفا کرده است.
قانون‌گذاری مشارکت فعال در تدوین و تصویب قوانین مختلف به عنوان نماینده مجلس
نظارت بر دولت نظارت بر عملکرد دولت و نهادهای اجرایی به عنوان عضو مجلس شورای اسلامی
فعالیت‌های حزبی دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی قانون
طرح‌های مهم تصویب‌شده نقش‌آفرینی در تصویب طرح‌های کلیدی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی
سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها حضور فعال در رسانه‌ها و بیان مواضع حزب و مجلس در خصوص مسائل مختلف کشور
مشارکت در کمیسیون‌های مجلس عضو و رئیس کمیسیون‌های مختلف مجلس، از جمله کمیسیون بهداشت و درمان
پروژه‌های بهداشتی و درمانی مشارکت در پروژه‌های بهداشتی و درمانی به عنوان متخصص گوش، حلق و بینی
فعالیت‌های اجتماعی شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و خیریه به منظور ارتقای سطح زندگی و رفاه مردم

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات