تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۴:۳۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 132184

سلسله نشست‌های "کتاب ماه" برگزار شد/

سعدی، اسطوره شعر فارسی

سعدی، اسطوره شعر فارسی
سلسله نشست‌های "کتاب ماه" با محوریت بررسی کتاب کلیات سعدی با حضور اساتید و دوستداران ادبیات در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در این نشست، ناصر علیزاده، استاد دانشگاه شهید مدنی تبریز، به بررسی آثار و اشعار سعدی پرداخت. وی اظهار داشت: وقتی از سعدی حرف می‌زنیم، ذهن‌ها به سمت گلستان یا بوستان می‌رود. آثار او بر بستر اخلاق مدار ما ایرانی‌ها شکل گرفته و یادگیری از آثار و پندهای او در زندگی روزمره جزء فرهنگ ماست.

وی ادامه داد: سعدی دارای استعداد بی‌نظیری در غزل سرایی بوده است و شعر و مخصوصاً غزل با وجوداو به اوج رسیده است. هر کس بعد از او و حافظ آمده محکوم به فنا شده است، زیرا انتظارات ادبی جوامع بیشتر شده و با وجود شعرای برجسته‌ای مانند سعدی و حافظ، سایر شاعران چندان به چشم نمی‌آیند.

سعدی در جهان

غلامرضا عربی نژاد، دبیر این جلسه، افزود: کتاب‌های سعدی در کشورهایی مثل آلمان، انگلیس، فرانسه و سایر کشورها ترجمه شده و تاثیر بسزایی بر نویسندگان و شعرای غرب گذاشته است. سعدی به عنوان یک اسطوره ادبی شناخته شده است.

وی تاکید کرد: سعدی پدیده‌ای در تاریخ ادبیات ایران است که باید به آن ارزش داده و آثارش را مطالعه کرده و ارزشمندی آن را درک کرد.

در این نشست، دوستداران ادبیات با قرائت اشعار و غزلیات سعدی به ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی آثار این شاعر بزرگ ایرانی پرداختند.

گزارش: فرانک نوروزی

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات