تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
زمان مطالعه: 18 دقیقه
کد خبر : 105381

پراپ تریدینگ چیست؟ راهنمای کامل پراپ تریدینگ

پراپ تریدینگ چیست؟ راهنمای کامل پراپ تریدینگ
پراپ تریدینگ چیست؟ احتمالا شما هم مباحث زیادی را در مورد تریدینگ و سرمایه گذاری در بازارهای مختلف ارزهای دیجیتال شنیده اید.

به گزارش شهر بورس، پراپ تریدینگ چیست؟ احتمالا شما هم مباحث زیادی را در مورد تریدینگ و سرمایه گذاری در بازارهای مختلف ارزهای دیجیتال شنیده اید. اگر سرمایه اولیه نداشته باشید می توانید از روش پراپ تریدینگ استفاده کنید و با کمک سرمایه شرکت های پراپ فرم کار ترید را انجام دهید. پراپ تریدینگ فرآیندی است که به افرادی که فاقد سرمایه اولیه هستند، اما در ترید مهارت خوبی دارند کمک می کند. در این مطلب می توانید راهنمای کامل پراپ تریدینگ را مطالعه کنید و با قوانین و استراتژی های پراپ تریدینگ بیشتر آشنا شوید.

پراپ تریدینگ چیست؟ احتمالا شما هم مباحث زیادی را در مورد تریدینگ و سرمایه گذاری در بازارهای مختلف ارزهای دیجیتال شنیده اید.

پراپ تریدینگ چیست؟

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، در فرآیند پراپ تریدینگ شما می توانید با شرکت های تجاری و مالی قرارداد ببندید و با سرمایه ای که آنها در اختیار شما قرار می دهند در بازارهای مالی به معامله گری بپردازید. طبق این قرارداد شما به عنوان تریدر در شرکت های مالی بزرگ استخدام می شوید و به معامله گری می پردازید که در این صورت مشکل سرمایه شما حل شده و شرکت تامین کننده از طریق فعالیت های شما سود خوبی می برد.

هنگامی که شما به عنوان تریدر از شرکت های مالی تامین کننده، سرمایه ای را دریافت می کنید باید با آن سرمایه به معامله گری بپردازید و در انتها سود بدست آمده بین شما و شرکت تقسیم می شود. به این شکل این تجارت برد-برد خواهد بود و هر دو طرف معامله سود می برند. در حال حاضر برخی از شرکت ها تا 90 درصد از سود حاصل شده از معامله را به تریدر می پردازند، اما به طور کلی این مبلغ به قراردادی که در ابتدای کار با شرکت تامین کننده مالی منعقد می کنید بستگی دارد.

حالا که متوجه شدید پراپ تریدینگ چیست ؟ احتمالا برای شما سوال باشد که آیا این فرآیند در ایران هم به کار گرفته می شود یا خیر؟

شاید مدت زمان زیادی نیست که نام پراپ تریدینگ در ایران شنیده می شود، اما سالهاست که این فرآیند در خارج از کشور رواج دارد و افراد زیادی توانسته اند با کمک پراپ تریدینگ به موفقیت های مالی بزرگی برسند.

به طور کلی هنگامی که نام پراپ تریدینگ شنیده می شود، تصور بر این است که پراپ تریدینگ مخصوص بازار فارکس است و از دوشنبه تا جمعه معاملات انجام می شود و شنبه و یکشنبه هم بازار تعطیل است. اما در حال حاضر 2 مورد پراپ فرم وجود دارند که از کریپتوکارنسی نیز پشتیبانی می کنند. این 2 پراپ فرم فیدل کرست و نوا فاندینگ هستند که به کمک آنها می توانید اتریوم، بیت کوین و برخی از ارزهای دیجیتال دیگر را نیز خرید و فروش کنید.

قوانین پراپ تریدینگ

قبل از ورود به پراپ تریدینگ و استفاده از این سبک معامله گری بهتر است بدانید که شرکت های پراپ تریدینگ دارای قوانینی هستند. یکی از مهمترین قوانین پراپ تریدینگ، رعایت کردن مدیریت ریسک و سرمایه است که باید به آن توجه داشته باشید.

با توجه به این موضوع که موفق شدن تریدر به معنی موفقیت شرکت است، شرکت های پراپ تریدینگ هر چیزی که برای موفقیت تریدر لازم باشد را در اختیار او قرار می دهند. از اخبار دست اول بازارهای مالی گرفته تا پلتفرم های معاملاتی در اختیار شما قرار می گیرند و در عین حال که همیشه رفتار معاملاتی شما زیر نظر شرکت است، می توانید از امکانات آنها استفاده کنید.

یکی دیگر از قوانین مهم در پراپ تریدینگ درباره ضرر و زیان شما در معاملات است. طبق قوانین هر شرکت شما فقط به یک میزان مشخصی مجاز به ضرر هستید و پس از آن از چالش خارج خواهید شد و حساب معاملاتی از شما گرفته می شود.

بهترین استراتژی پراپ تریدینگ

در پراپ تریدینگ استراتژی های مختلفی وجود دارد که هر چقدر با این استراتژی ها بیشتر آشنا شوید احتمال موفقیت شما نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه با بهترین استراتژی های پراپ تریدینگ آشنا خواهید شد.

استراتژی‌های پایه در پراپ تریدینگ

در پراپ تریدینگ باید سعی کنید در کنار استراتژی های معاملاتی خود و تجربیاتی که دارید از استراتژی های پایه پراپ تریدینگ نیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که با توجه به سوددهی معاملات کوتاه مدت در پراپ تریدینگ بهتر است تحلیل‌تکنیکال را به خوبی بشناسید و از آن بهره ببرید.

از جمله استراتژی های پایه پراپ تریدینگ می توان موارد زیر را نام برد:

استراتژی شکسته شدن سطوح مهم

اگر آشنایی کمی با تحلیل‌تکنیکال داشته باشید احتمالا باید بدانید که قیمت به نقاط روی نمودار واکنش نشان می دهند. به نقاط و سطوح روی نمودار که باعث واکنش قیمت می شوند، مقاومت یا حمایت می گویند.

اگر به عکسی که در قسمت بالا قرار داده ایم دقت کنید متوجه می شوید که قیمت پس از رسیدن به مقاومت واکنش نشان داده و کاهش پیدا می کند. این موضوع در مورد ناحیه حمایت بالعکس است.

مهمترین نکته درباره این استراتژی، انتظار برای شکسته شدن سطوح مهم است تا پس از شکسته شدن مقاومت یا حمایت بتوانید کاهش یا افزایش قیمت را پیش بینی کنید.

پراپ تریدینگ چیست؟

استراتژی نقطه‌زنی

یکی دیگر از بهترین استراتژی های پایه پراپ تریدینگ، استراتژی نقطه زنی است که به Scalp هم معروف است. در این روش باید از کوچکترین نوسانات بازار به سود برسید و در طول روز معاملات زیادی را انجام دهید.

نکته مهم درباره این نوع استراتژی، صرف زمان زیاد و شکار لحظه هاست. شما باید در تمام لحظات هوشیار باشید و با تحلیل نمودارها از فرصت های پیش آمده برای دریافت سود تلاش کنید.

استراتژی استفاده از ترندها

در این روزها در حوزه های مختلف مسائل متفاوتی ترند می شوند و می توانند هر چیزی را دگرگون کنند. این موضوع درباره بازارهای مالی نیز صدق می کند و ترند شدن یک مبحث باعث تغییرات زیادی در بازارهای مالی می شود. مثلا در سال 2022 مسئله ترند روز “متاورس” بود که باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در این حوزه شد.

در این نوع استراتژی باید به اصطلاح ترند سواری کنید و در زمان مناسب از موضوعات ترند روز دنیا استفاده کنید.

معامله با تحلیل شاخص‌های اقتصادی

همانطور که موضوعات ترند دنیا روی بازارهای مالی تاثیرگذار هستند، شاخص های اقتصادی نیز بی تاثیر نیستند و می توانند قیمت ارزهای دیجیتال را با نوساناتی مواجه کنند. مثلا نرخ سود بانک مرکزی آمریکا می تواند روی بازار مالی فارکس و ارزهای دیجیتال تاثیرگذار باشد.

معرفی بهترین پراپ تریدینگ برای ایرانیان

همانطور که گفتیم در حال حاضر در ایران هم پراپ تریدینگ به یکی از روش های محبوب سرمایه گذاری تبدیل شده و افراد زیادی از طریق شرکت های پراپ فرم می توانند به معامله گری در بازار فارکس بپردازند.

برای شناخت و انتخاب بهترین پراپ تریدینگ باید برخی از نکات را مورد بررسی قرار دهید و طبق ویژگی های شرکت های پراپ فرم آنها را مقایسه کنید و بهترین گزینه را برای معامله گری انتخاب کنید. از جمله ویژگی های بهترین شرکت های پراپ تریدینگ می توان موارد زیر را نام برد:

  1. تقسیم سود بالا
  2. سقف بالا برای سرمایه گذاری
  3. برخورداری از پشتیبانی مناسب
  4. برگشت هزینه ورودی به تریدر
  5. ساپورت متاتریدر 4 و 5
  6. برخورداری از سقف بالای ضرر و زیان
  7. دوره آزمون یک مرحله‌ای
  8. نبود محدودیت زمانی برای معامله گری

طبق مواردی که برای تعیین بهترین پراپ تریدینگ عنوان شد در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین پراپ تریدینگ برای ایرانیان بپردازیم.

پراپ فرم فیدل کرستFIDELCREST

یکی از بهترین پراپ تریدینگ ها برای ایرانیان، فیدل کرست نام دارد که ویژگی ها و امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. شما در استفاده از سرمایه این شرکت محدودیتی ندارید و می توانید تا سقف 1.000.000 دلار هم سرمایه اولیه دریافت کنید.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های خوبی این شرکت حداکثر ضرر ترید است که حداکثر 10 تا 20 درصد تعیین شده است.

برای ورود به این پراپ تریدینگ باید حداقل 999 دلار بپردازید. مهمترین نکته درباره میزان سود تعیین شده توسط این شرکت این است که برای بازه آزمون، 20 درصد و پس از تایید در آزمون 80 درصد تعیین شده است.

پراپ فرم اف تی ام او FTMO

سایت پراپ تریدینگ FTMO یکی دیگر از بهترین شرکت ها برای ایرانیان است که می توانند سرمایه اولیه برای ترید را تامین کنند. ارائه 90 درصدی از سود معاملات توسط این شرکت به تریدرها باعث شده که افراد زیادی به این شرکت علاقه پیدا کنند. هرچند این شرکت هم بجز مزایا، معایبی دارد که در ادامه با بررسی جزئیات این سایت، معایب آن را نیز متوجه می شوید.

همانطور که گفتیم برای معاملات می توانید تا 90 درصد سود دریافت کنید، اما باید برای شروع مبلغ ورودی 300 دلار را پرداخت کنید.

یکی دیگر از مزایای این شرکت، امکان تست رایگان و استفاده از خدمات آن بدون پرداخت هزینه، البته در مدت زمان محدود است.

برای ورود به سایت پراپ تریدینگ FTMO کار نسبتا دشواری دارید و باید به مدت 30 روز در یک چالش شرکت کنید. پس از قبولی در چالش هم 60 روز برای تاییدیه به زمان نیاز دارید.

در سایت پراپ تریدینگ اف تی ام او 25.000 دلار حداقل مبلغی است که در اختیار شما قرار می گیرد تا به معامله گری بپردازید. همچنین با اختصاص مربی خصوصی به شما سعی می شود تا در سوددهی موفق باشید.

پراپ فرم فاندد نکست Funded

فاندد نکست از محبوب ترین سایت های پراپ تریدینگ برای ایرانیان است. اگر با آموزش جامع و کامل پراپ فرم فانددنکست FundedNext آشنا باشید می دانید که این پراپ فرم چه مزایایی نسبت به دیگر پراپ فرم ها دارد.

شرکت فاندد نکست نسبت به دیگر پراپ فرم ها جدیدتر است و به معامله گران در سراسر جهان کمک می کند تا در بازار فارکس فعالیت داشته باشند. یکی از مزایایی که باعث محبوبیت فانددنکست نسبت به سایر رقبا شده است، اعطای 15 درصد از سود در همان مرحله ابتدایی ارزیابی به تریدها است.

همچنین اگر به عنوان یک تریدر سودآور در شرکت شناخته شوید می توانید هر 4 ماه یکبار موجودی حساب خود را 40 درصد افزایش دهید.

از دیگر ویژگی های فاندد نکست می توان موارد زیر را نام برد:

  1. پس از ارزیابی تا 90 درصد سود بگیرید.
  2. در مرحله ارزیابی می توانید تا 15 درصد سود بگیرید.
  3. می توانید سرمایه را تا 4 میلیون دلار افزایش دهید.
  4. از برنامه های موبایل اندروید و ios این سایت بهره مند می شوید.
  5. از 99 تا 199 دلار هزینه کارمزد این پراپ فرم است.
  6. با تمام سبک های معاملاتی سازگاری دارد.
  7. پشتیبانی نسبتا ضعیفی دارد.
  8. دسترسی به حساب کاربری بسیار ساده است

پراپ تریدینگ چیست؟

آموزش رایگان پراپ تریدینگ

مهمترین نکته برای ورود به حوزه پراپ تریدینگ، داشتن اطلاعات کافی درباره بازارهای مالی و درک درست از پراپ فرم هاست. در وب سایت بایننس فا می توانید با مطالعه مقاله آموزش رایگان پراپ تریدینگ، هر چیزی که برای معامله گری با روش پراپ تریدینگ لازم دارید را درک کنید. در این مقاله به شما گفته ایم که پراپ تریدینگ چیست؟ و راهنمای کامل پراپ تریدینگ را ارائه داده ایم تا با کسب اطلاعات کامل بتوانید به خوبی با سرمایه اولیه شرکت های پراپ فرم به معامله گری پرداخته و سود کنید.

سوالات متداول پراپ تریدینگ

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ یک استراتژی نسبتا قدیمی در سرمایه گذاری بازار فارکس محسوب می شود که شرکت های پراپ فرم سرمایه اولیه تریدرها را تامین می کنند و در نهایت سود بدست آمده میان تریدر و پراپ فرم ها طبق قرارداد اولیه که منعقد شده بود تقسیم می شود.

در صورت ضرر کردن در شرکت های پراپ تریدینگ چه اتفاقی می افتد؟

در قوانین پراپ تریدینگ قید شده است که ضرر و زیان معاملات بر عهده شرکت پراپ فرم است و شما به عنوان تریدر فقط باید معامله انجام دهید. اما به هر حال اگر از میزان ضرری که از همان ابتدا بین شما و پراپ فرم تعیین شده است بیشتر ضرر کنید، حساب کاربری شما غیرفعال خواهد شد و از چالش خارج می شوید.

ویژگی های بهترین شرکت های پراپ تریدینگ چیست؟

تقسیم سود بالا، سقف بالا برای سرمایه گذاری، برخورداری از پشتیبانی مناسب، برگشت هزینه ورودی به تریدر، ساپورت متاتریدر 4 و 5، برخورداری از سقف بالای ضرر و زیان، دوره آزمون یک مرحله‌ای، نبود محدودیت زمانی برای معامله گری

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات