تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
زمان مطالعه: 11 دقیقه
کد خبر : 103566

کریسمس کجا بریم؟؟؟؟

کریسمس کجا بریم؟؟؟؟
با توجه به جذابیت فرهنگ‌ها و تفاوت‌های جشن‌ها در سراسر جهان، تورهای کریسمس 2024 یک تجربه جالب و فراموش‌نشدنی در سال نو میلادی است.

به گزارش شهر بورس، جشن‌ها و رسومات مختلف کشورها، از جشنواره‌های سال نو میلادی گرفته تا شادباش‌های پرشور سال نو، همگی در این تور جذاب جا خواهند گرفت.

از لحظه ورود به دنیای شگفت‌انگیز از خیابان‌ها و بازارهایپر هیاهو، تا مشاهده نمایشنامه‌ها و فستیوال‌های خیره‌کننده، شما به یک ماجراجویی سفر خواهید کرد که فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف را به شیوه‌ای منحصر به فرد نمایان می‌سازد.پس با ما همراه شوید و در سال نو میلادی 2024، برای تجربه جشن‌ها و سنت‌های مختلف جهان در تورهای کریسمس آرزوی سفر شرکت کنید. این تجربه مملو از لحظات خاطره‌انگیز و شگفتی‌های فراوان خواهد بود.

شب‌های کریسمس در ارمنستان

در ارمنستان، شب ششم ژانویه به عنوان روز غسل تعمید مسیح جشن گرفته می‌شود و کریسمس در این تاریخ جشن‌های خاصی دارد. از اوایل آذر تا پایان دی، این کشور به زیبایی و سرزندگی پر شده و فستیوال‌ها و برنامه‌های شاد در سراسر ارمنستان انجام می‌شود. رسم و آداب این مراسم شامل روز قبل از کریسمس است که مردم روزه می‌گیرند و برای افطار غذاهای سبک و خوشمزه را آماده می‌کنند.

هنگام ورود به خانه‌های ارمنی در روز کریسمس، شما با تنقلات تازه، دسرهای میوه‌ای، آجیل و میوه‌های خشک پذیرایی خواهید شد. افراد زیادیبرای کشف تجربه فرهنگ و جشنواره‌های ارمنستان، تصمیم به خرید تور این کشور به‌ویژه ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان می‌گیرند.

در شب سال نو، ایروان به یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگران در تعطیلات کریسمس تبدیل می‌شود. در میدان جمهوری، درخت کاجی به ارتفاع ۴۰ متر به شکلی خیره‌کننده تزئین می‌شود و شما می‌توانید از کنسرت‌های خواننده‌های معروف ارمنی لذت ببرید. جشنواره‌ها و مراسم‌های ایروان در شب‌های کریسمس به تجربه‌ای فراموش‌ناپذیر از فرهنگ و زندگی ارمنی تبدیل می‌شوند که یادگاری خاص در دل هر گردشگر می‌گذارد.

شب‌های کریسمس در ارمنستان

کریسمس در گرجستان

اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد در سفر خارجی در دوران کریسمس هستید، حتماً تور گرجستان را در اولویت خود قرار دهید. دلایلی خاص برای جذابیت گرجستان وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. پیش از هر چیز، به سوال “چرا گرجستان می‌تواندیکی از بهترین مقاصد کریسمسی باشد؟” پاسخ می‌دهیم. تورهای گرجستان، به ویژه تورهای تفلیس و باتومی، از جاذبه‌های جذاب اروپایی به شمار می‌آیند که هزینه آن نسبت به کشورهای دیگر اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و می‌توان گفت که ارزان‌ترین تورهای هوایی برای ایرانیان هستند. در حال حاضر، ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به ویزا، تا 45 روز در گرجستان اقامت کنند.

اما جذابیت ویژه گرجستان در کریسمس به تاریخ برگزاری این جشن برمی‌گردد. اگرچه در جهان عموماً کریسمس در تاریخ 25 دسامبر جشن گرفته می‌شود، اما در کشورهایی نظیر گرجستان که به مذهب ارتدوکس مسیحیت پیروی می‌کنند، این جشن در تاریخ 7 ژانویه (17 دی) جشن گرفته می‌شود. این موقعیت به گردشگران این امکان را می‌دهد که پس از جشن سال نو، به تجربه جشن کریسمس در گرجستان بپردازند. در مقایسه با دیگر مقاصد ذکر شده، کریسمس در شهرهای گرجستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توانید شاهد جشن و شادی، درختان کریسمس آراسته، و دکوراسیون‌های متنوع با مضمون کریسمس در سراسر این کشور باشید.

 

حال و هوای روسیه در کریسمس

روسیه، بزرگ‌ترین کشور جهان با جاذبه‌های گردشگری فراوان، همواره در دوران کریسمس و سال نو میلادی به عنوان یک مقصد محبوب برای گردشگران و مسافران از سراسر جهان شناخته شده است. تور روسیه در ایام کریسمس برای ایرانیان همیشه یک تجربه سفر جذاب بوده و مانند تور روسیه نوروز، استقبال فوق‌العاده‌ای از آن شده است.

حال و هوای روسیه در کریسمس

این کشور چیزی برای همه دارد؛ از جاذبه‌های گردشگری طبیعی گرفته تا مکان‌های تاریخی و فرهنگی و آثار هنرمندان بزرگ روس که در حوزه‌های هنر و ادبیات جهان شناخته می‌شوند. همچنین، در روزهای نخست سال نو میلادییا کریسمس، گردشگران می‌توانند از زیبایی‌های بی‌شمار کوهستان‌های این کشور لذت ببرند.

روسیه که تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد، در روزهای نخست سال نو میلادی هوا به سرما می‌خورد. این وضعیت از جذابیت‌های سفر به این کشور در این ایام کم نمی‌کند. می‌توان گفت که حال و هوای خاص و جذاب روسیه در ایام کریسمس، جاذبه خود را به گردشگران نشان می‌دهد و حتی هوای نسبتاً سرد این کشور، کمتر مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد.

تورهای روسیه معمولاً شامل اقامت در شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ می‌شوند.

شب های کریسمس در دبی

شاید به نظر برسد که برگزاری جشن کریسمس در کشور امارات امری عجیب است، اما جالب است بدانید که یکی از بهترین مقاصد برای جشن گرفتن این جشن‌ها و سال نو میلادی، شهر دبی است! دبی با توجه به صنعت گردشگری پرطرفداری که دارد، سالانه بیش از 15 میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. بنابراین، حتی نکته‌ای نیست که بزرگترین جشن مسیحیت در این کشور به شکوه‌ترین شکل ممکن برگزار شود. در ادامه، با سه دلیلی که تور دبی در کریسمس می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای ایرانیان و گردشگران سراسر جهان باشد، آشنا می‌شویم.

شب های کریسمس در دبی

  1. فستیوال خرید دبی،یکی از بزرگترین جشنواره‌های امارات است که 10 روز پیش از شروع کریسمس آغاز شده و تا پایان ژانویه سال بعد ادامه دارد. این فستیوال تخفیف‌های استثنایی برای پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، جواهرات و … فراهم می‌کند.
  2. دمای دبی بسیار گرم است و حتی ممکن است به مثبت 50 درجه سانتی‌گراد برسد. اما در ماه دسامبر دما به بهترین حالت خود می‌رسد و شهر در روز‌های این ماه دمایی قابل تحمل دارد که به گردشگران این امکان را می‌دهد تا به بهترین شکل از بازدید از شهر لذت ببرند.
  3. در هر نقطه از شهر، حال و هوای کریسمس حس می‌شود. رستوران‌ها و کافه‌ها منوی خود را به مناسبت کریسمس تغییر می‌دهند، دکوراسیون شهر نیز همانند شهرهای اروپایی می‌شود و حتی در بازار مدینه الجمیرا برف‌های مصنوعی راه می‌اندازند تا کودکان بتوانند در این شهر پر از جادو، با برف بازی کنند!

کلام آخر

در این مقاله، به  چهار تور برتر خارجی برای جشن کریسمس ۲۰۲۲ اشاره کردیم و ویژگی‌های هرکدام را به صورت خلاصه معرفی کردیم. هر یک از این تورها حال و هوای خود را دارند و شرایط سفر آن‌ها متنوع است.

اگر تصمیم به خرید تور دارید، می‌توانید به سادگی مراحل خرید را از طریق رزرو آنلاینسایت آرزوی سفر طی کنید. شما همچنین میتوانید با بازدید از سایت آرزوی سفر قیمت و امکانات تورهای مختلف را مقایسه کرده و در نهایت توری که بهترین انتخاب برای شماست را انتخاب کرده و برای خرید با شماره 02145128 تماس بگیرید.

اگر تاکنون تجربه‌ای از سفر به یکی از مقاصد ذکر شده در کریسمس داشته‌اید، خوشحال می‌شویم اگر تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید. کدام مقصد را برای سفر کریسمس به دیگران توصیه می‌کنید؟

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات