تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 102322

دلیل سکوت چای دبش چیست؟

دلیل سکوت چای دبش چیست؟
۲ روز پیش سازمان بازرسی کل کشور با صدور اطلاعیه ای از برخورد با یک فساد بزرگِ میلیارد دلاری در حوزه ی واردات چای خبر داد.

به گزارش شهر بورس، هنوز ساعاتی از اطلاعیه ی سازمان بازرسی نگذشته بود که پایگاه خبری “رجا نیوز”، شرکت مورد اشاره از سوی سازمان بازرسی کل کشور را “چای دبش” معرفی کرد.

همچنین “روزنامه ی اعتماد” نیز در صفحه یک و تیتر یک خود در روز یکشنبه ۱۲ آذر ماه، شرکت چای دبش را به عنوان شرکت دخیل در پرونده ی فساد و سوءاستفاده کننده از میلیارد دلار ارز دولتی معرفی کرد.

گزارش روزنامه اعتماد در این رابطه نیز به طور وسیعی از سوی پایگاه های خبری رسمی کشور از جمله “عصر ایران، فرارو، شرق دِیلی و… ” بازنشر و منتشر شد.

در چُنین شرایطی نکات زیر قابل تامل است:

۱_ از یک سو سازمان بازرسی کل کشور و رئیس آن و دیگر مقامات مسئول از جمله بازرسی ویژه ریاست جمهوری و اطلاع رسانی دولت؛ از کشف و برخورد با یک فساد بزرگ در روند تخصیص ارز دولتی و واردات چای، خبر داده اند.

۲_ بلافاصله برخی رسانه های رسمی در داخل کشور به صورت رسمی، شرکت چای “دبش” را به عنوان عاملِ این فساد معرفی کرده اند.

۳_ با این حال با وجود گذشت ۲ روز از این رویداد، شرکت چای “دبش” هیچ واکنشی به این اتفاقات نداشته و این موضوع را تکذیب نکرده است.

۱/۳_ در همین رابطه بررسی سایت رسمی شرکت چای دبش نشان می دهد که این شرکت ترجیح داده در برابرِ اتهاماتِ وارده؛ “سکوت” کند.


بیشتر بخوانید:آیا سرمایه گذاری در صنعت ساعت مچی کار درستی است؟


۲/۳_ هیچ اطلاعیه ای نیز در این زمینه از سوی شرکت چای دبش به رسانه های ارسال نشده است.

۴_ در چُنین شرایطی این پرسش مطرح است که شرکت چای دبش، چرا در برابر چِنین اتهام بزرگی؛ “سکوت” کرده است!؟

۵_ به طبیعی و بدیهی انتظار می رود شرکت چای دبش اگر نقشی در این پرونده فساد نداشته است، با صدور اطلاعیه ای رسمی؛ اخبار منتشره در رسانه های رسمی کشور در رابطه با نقش داشتن خود در این پرونده را “تکذیب” کند.

۶_ به طور طبیعی مردم و افکار عمومی در انتظار شفاف سازی در این پرونده هستند.

۷_ نکته مهم این است که از نظر علوم ارتباطات و همچنین کارکردها و وظایف روابط عمومیِ شرکتها و چگونگی ارتباط با رسانه ها، به طورِ معمول و بدیهی یک بنگاه اقتصادی که با صرفِ زحمت و هزینه های بسیار تبدیل به یک “بِرند” در یک صنعت می شود؛ اگر به نادرست از سوی رسانه های رسمی موردِ اتهامی واقع شود، به “سرعت” نسبت به تکذیبِ موضوع و شفاف سازی و رفعِ اتهام و حفاظت و صیانت از “بِرَند و سابقه ی خود”، اقدام می کند.

 

منبع: اقتصاد سالم

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات