تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 100599

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

از افزایش درآمدها تا افزایش سودآوری/ بانک تجارت در اوج

از افزایش درآمدها تا افزایش سودآوری/ بانک تجارت در اوج
گزارش 6 ماهه بانک تجارت از افزایش درآمدهای این بانک حکایت دارد. وتجارت در 6 ماهه نخست امسال درآمدهای جالب توجهی را شناسایی کرده است.

گزارش 6 ماهه بانک تجارت از افزایش درآمدهای این بانک حکایت دارد. وتجارت در 6 ماهه نخست امسال درآمدهای جالب توجهی را شناسایی کرده است.
به گزارش شهر بورس، بررسی عملکرد بانک تجارت نشان می‌دهد این بانک در یکی از بهترین ادوار عملکردی خود قرار دارد. بانک تجارت طی این سال‌ها ضمن خدمات ویژه به مشتریان خرد، توانسته تسهیلات متعددی را هم برای کسب‌وکارها و صنایع فراهم کند.
بررسی عملکرد بانک تجارت در یک سال گذشته نشان می‌دهد که هم درآمدهای خالص و هم درآمدهای عملیاتی این بانک با افزایش چشمگیری مواجه بوده است که همین مساله باعث افزایش پرداخت تسهیلات به مشتریان خرد و کلان شده است.
سودآوری بانک تجارت هم در سال 1402 چشمگیر بوده است و سهامداران این بانک در این سود شریک بوده‌اند.
افزایش درآمد و سودآوری بانک تجارت در گزارش شش ماهه
درآمدهای بانک تجارت از تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی به 35 هزار میلیارد تومان رسیده و با 35 درصد رشد نسبت به دوره مشابه قبلی مواجه شده است. از طرفی دیگر، البته هزینه سود سپرده های این بانک نیز 30 درصد افزایش را تجربه کرده و از 20 هزار میلیارد تومان به 26 هزار میلیارد تومان رسیده است.
افزایش 50 درصدی خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری نکته مثبتی است که در گزارش 6 ماهه وتجارت به چشم می‌خورد. همچنین درآمد بانک از کارمزدها با افزایش 83 درصدی مواجه شده و به بیش از پنج هزار و 770 میلیارد تومان رسید.
بر اساس این گزارش، خالص درآمد بانک تجارت از کارمزد اندکی کمتر از پنج هزار میلیارد تومان است. خالص سود سرمایه گذاری های بانک نسبت به دوره مشابه قبلی تفاوت چندانی نکرده، اما خالص سود مبادلات و معاملات ارزی در بانک تجارت با رشد 265 درصدی، از 537 میلیارد به یک هزار و 962 میلیارد تومان رسید.
درآمدهای عملیاتی معمولاً یکی از مهم‌ترین موارد در صورت‌های مالی شرکت‌ها به حساب می‌آید. در این حوزه نیز شاهد ثبت آماری جالب توجه از سوی بانک تجارت هستیم. رشد 30 درصدی و رساندن درآمدهای عملیاتی از 29 هزار به 38 هزار میلیارد تومان نسبت به دوره مشابه قبلی!
سود خالص بانک نیز در 6 ماهه نخست امسال چهار هزار میلیارد تومان بوده که از رشد 227 درصدی حکایت دارد. رشد 437 درصدی سود عملیاتی خبر خوبی است که گزارش میان دوره ای بانک تجارت برای سهامدارانش دارد. همچنین بانک تجارت در حوزه سود غیرعملیاتی نیز رشد 125 درصدی را به ثبت رسانده و سود پایه هر سهم بانک تجارت از 71 به 230 ریال افزایش یافت.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات