تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 152701

یا متقاضیان با واریزهای ناکافی از پروژه‌های مسکن ملی حذف خواهند شد؟

یا متقاضیان با واریزهای ناکافی از پروژه‌های مسکن ملی حذف خواهند شد؟
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، از مشکلات نقدینگی و تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش شهر بورس، حسین جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، اعلام کرد که به دلیل مشکلات نقدینگی و عدم دسترسی به تسهیلات کافی از سوی بانک‌ها، بخشی از تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق آورده‌های متقاضیان انجام می‌شود. با این حال، تأکید شده است که پرداخت آورده‌ها به صورت ماهانه نخواهد بود و مبالغ متقاضیان بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها دریافت می‌شود.

میانگین آورده متقاضیان برای پروژه رباط کریم

تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. این مقدار آورده ممکن است در آینده منجر به کاهش سرعت اجرای پروژه‌ها شود، به همین دلیل رایزنی‌هایی با مراجع و مقامات ذی‌ربط برای تأمین منابع بیشتر انجام شده است. پروژه رباط کریم با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی همچنان نیاز به تأمین مالی بیشتری دارد تا بتواند به پیشرفت خود ادامه دهد.

ماجرای حذف متقاضیان از پروژه‌های مسکن

در هفته جاری، خبری از سوی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از وزارت راه و شهرسازی منتشر شد که در آن اعلام شد، پرداخت آورده اولیه برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن از الزامات اصلی پیشرفت این پروژه‌ها به شمار می‌رود. طبق این اعلامیه، متقاضیان باید در چند مرحله وجوه خود را واریز کنند و در صورت عدم پرداخت، امکان حذف آن‌ها از پروژه وجود دارد.

وزارت راه و شهرسازی همچنین تأکید کرده بود که پرداخت به‌موقع آورده‌ها به متقاضیان امتیازات بیشتری می‌دهد و اولویت تحویل واحدها را برای آن‌ها فراهم می‌کند. از طرفی، عدم واریز به‌موقع یا ناکافی بودن مبالغ واریزی، می‌تواند منجر به انتقال متقاضی به بخش‌هایی با پیشرفت کمتر و در نتیجه تأخیر در تحویل واحدها شود.

خبر مرتبط
خرید و فروش مسکن ملی ممنوع است
خرید و فروش مسکن ملی ممنوع است

خرید و فروش مسکن ملی به دلیل نگرانی از معاملات غیرقانونی ممنوع اعلام شد و مدیرکل راه و شهرسازی زنجان به چالش‌های این پروژه اشاره کرد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون