شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 13225

گزارش رسانه آمریکایی از صحبت‌های جنجالی ایلان ماسک

به گزارش شهر بورس، در روز شنبه ارزش بازار بیت کوین به بیش از یک تریلیون دلار رسید که یک رکورد جدید محسوب می‌شود و همین امر حتی موجب شگفتی بزرگ‌ترین حامیان آن نیز شده است. ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان طی توئیتی در پاسخ به پیتر شیف از منتقدان ارزهای دیجیتال و حامیان سرمایه‌گذاری

به گزارش شهر بورس، در روز شنبه ارزش بازار بیت کوین به بیش از یک تریلیون دلار رسید که یک رکورد جدید محسوب می‌شود و همین امر حتی موجب شگفتی بزرگ‌ترین حامیان آن نیز شده است.

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان طی توئیتی در پاسخ به پیتر شیف از منتقدان ارزهای دیجیتال و حامیان سرمایه‌گذاری در طلا که گفته بود”فلزات گران‌بها از بیت کوین و پول فیات بهتر است” مدعی شد: “قیمت بیت کوین بالا به نظر می‌رسد”.

ماسک در توئیتر خود نوشت:”پول فقط داده‌ای است که به ما اجازه می‌دهد به‌راحتی معاملات خود را انجام دهیم.این داده نیز مانند تمام داده‌های دیگر در معرض تأخیر و خطا قرار دارد”.او در پستی دیگر اضافه کرد که قیمت بیت کوین و اتریوم بالا به نظر می‌رسد.

ایلان ماسک قبلاً بیت کوین را یک نسخه “کمتر گنگ” پول نامیده بود. بزرگ‌ترین رمز ارز جهان در روز شنبه با 3.4% افزایش به رکورد 57527 دلار رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، از اواخر ماه ژانویه ارزش بیت کوین بیشتر 56% افزایش داشته و در طی یک سال اخیر بیش از 4 برابر شده. این در حالی است که در سال‌های آغازین شروع فعالیت بیت کوین در دهه گذشته معاملاتی تنها به ارزش چند سنت نیز انجام شده بود.

معتقدین به رمز ارزها در مورد دلایل اصلی صعود قیمت ارزهای دیجیتال با منتقدین در مجادله هستند.

منتقدین دارایی‌هایی مثل طلا، کالا و سهام را به دلیل توانایی در پوشش ریسک‌هایی مثل تورم مورد پذیرش قرار داده‌اند. در حالی که معتقدین به ارزهای دیجیتال یک احساس دیوانه وار و خطرناک سوار بر موج‌های محرک پولی و مالی دارند.

هنگامی که تسلا اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است و آماده پذیرش بیت کوین برای تراکنش‌های مالی مربوط به معاملات خودروهای برقی خود است، ماسک زمینه پیوستن بیت کوین به جریان‌های اصلی مالی در دنیا را فراهم کرد. به گفته دی ایوز در اوراق بهادر وادبوش، تسلا از طریق این اقدام خود در یک ماه گذشته 1 میلیارد دلار سود کرده است.

ایوز در روز شنبه در یک یادداشتی نوشت:تسلا در یک مسیری است که سودی که از سرمایه‌گذاری در بیت کوین به دست می‌آورد از سودی که این شرکت در سال 2020 از فروش خودروهای برقی خود به دست آورده بیشتر شود.

مقامات مالی سنتی که ارزش کمی برای ارزهای دیجیتال قائل هستند، این افزایش قیمت را حباب می‌دانند. هاوارد لوتنیک مدیر ارشد اجرایی شرکت  Cantor Fitzgerald LP می‌گوید افزایش چشمگیر ارزش بیت کوین و تسلا توسط سرمایه‌گذاران خرده‌فروش به همان روشی انجام شده است که در ماه گذشته منجر به افزایش قیمت سهام گیم اسپات کورب شده بود.تسلا در سال گذشته بیش از 700 درصد سود کرده است.

لوتنیک روز جمعه در شبکه بلومبرگ گفت:”با کمال احترام:تسلا چه بوده است؟هدف از بنیان‌گذاری تسلا چه بوده؟ این افزایش قیمت به این دلیل است که خرده‌فروش‌ها مدام آن را خریداری می‌کنند.چرا بیت کوین الان در این جایگاه است؟زیرا خورده فروش‌ها مدام در حال خریداری آن هستند،این فقط شکل دیگری از همان چیز است. بیت کوین و تسلا درست مثل گیم استاپ هستند.

دو برابر شدن شاخص رمز ارزها در سال جاری سهام و کامودیتی ها را به حاشیه برده است .

سرمایه‌گذاران متوجه عملکرد بهتر ارزهای دیجیتال در مقایسه با دیگر دارایی‌های سنتی شده‌اند.شاخص رمز ارزهای کهکشان بلومبرگ نشان از بازدهی بیشتر رمز ارزها نسبت به سهام و کامودیتی ها در یک سال اخیر است.

نوگرانس روز جمعه در مصاحبه‌ای با این رسانه آمریکایی گفت:”رمز ارزها با سرعت بالاتری نهادینه می‌شوند.این همان بخشی از تکامل شتابان ذخیره انرژی است.”

ترجمه و گزارش: علیرضا نقی لو

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان