تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر : 134229

گروه بهمن از هاوال H۶ هیبرید رونمایی کرد

گروه بهمن از هاوال H۶ هیبرید رونمایی کرد
شرکت بهمن در نمایشگاه خودرو شیراز انواع محصولات وارداتی خود را به نمایش گذاشته است که در این بین خودروهای جدید با فناوری‌های مدرن نظیر هاوال H۶ هیبرید نیز دیده می‌شود. این خودرو متولد سال ۲۰۲۱ بوده و حالا شرکت بی ام کارز برای واردات نسخه‌های هایبرید آن به بازار کشور اقدام کرده است.

به گزارش شهر بورس، نشان بی ام کارز به عنوان زیر مجموعه شرکت بهمن در امر واردات خودرو محسوب می‌شود و حالا تصمیم گرفته تا به سراغ برند هاوال برود و مدل H6 هیبرید را به سبد محصولات وارداتی خود اضافه کند. نسخه وارداتی بی ام کارز به نسل سوم خانواده هاوال اچ ۶ تعلق دارد و در اصل محصول سال ۲۰۲۱ است که با چهره فیس لیفت شده به بازار کشور را پیدا می‌کند.

در مورد مشخصات فنی هاوال H6 هیبرید وارداتی بی ام کارز باید بدانید یک موتور بنزینی 4 سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری با توان 147.5 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر، نیروبخش هاوال HEV H6 است. یک موتور الکتریکی به قدرت 174 اسب بخار و 300 نیوتن متر گشتاور نیز با پیشرانه بنزینی همراه خواهد بود. سیستم انتقال قدرت یا همان جعبه‌ دنده این خودرو هم از نوع DHT بوده و با دو ضریب دنده کار می‌کند. همچنین یک باتری لیتیومی کوچک به ظرفیت 1.69 کیلووات ساعت که به وسیله موتور بنزینی قابل شارژ است، موتور الکتریکی هاوال اچ ۶ را تغذیه می‌کند.

شتاب صفر تا صد این کراس اوور چینی حدود 7.8 ثانیه است که برای یک ماشین شاسی بلند شهری به وزن حدود ۱۷۲۰ کیلوگرم، کاملا هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. همچنین در مورد میانگین مصرف بنزین هاوال H6 هم باید گفت که طبق اطلاعات شرکت سازنده، این خودرو تقریباً در هر 100 کیلومتر چیزی حدود 5.2 لیتر بنزین نیاز دارد. البته در برخی منابع میزان مصرف سوخت آن حتی نزدیک به سه لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هم بیان شده که بعید است در عمل بتوان به چنین میزان مصرفی دست پیدا کرد.


بیشتر بخوانید:تحلیل تکنیکال جم پیلن


بیشترین سرعت هاوال اچ ۶ هیبرید نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود و به دلیل وجود سیستم تعلیق مستقل مالتی لینک در بخش عقب این خودرو، احتمال بروز ناپایداری و باگ‌های مرتبط با بحث هندلینگ در محصول وارداتی بی ام کارز، نسبت به کراس اوورهای مجهز به تعلیق عقب یکپارچه کمتر خواهد بود.

خوشبختانه برخلاف بسیاری از خودروهای وارداتی از برندهای بین‌المللی، محصولات چینی به ویژه نمونه‌های هایبرید با سطح وسیع‌تری از امکانات به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند که هاوال اچ ۶ نیز از همین قاعده پیروی می‌کند و با دست پر به استقبال مشتریان ایرانی آمده است تا انتقادی از لحاظ آپشن‌های رفاهی و ایمنی در این ماشین وجود نداشته باشد.

تجهیزاتی سطح بالا نظیر: سیستم تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار تشخیص نقطه کور، رانندگی نیمه خودکار سطح دو، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شش کیسه هوای جانبی و پرده‌ای و روبرو، کروز کنترل تطبیقی، سنسور هوشیاری راننده، رادار هشدار تغییر لاین، سامانه کنترل کشش یا هرزگردی، کنترل پایداری، گرمکن و سردکن به اضافه تنظیم برقی برای صندلی‌های جلو، شارژر بدون سیم برای تلفن همراه، دوربین ثبت وقایع رانندگی، نمایشگر مالتی مدیا لمسی به قطر 10.3 اینچ، دوربین ۳۶۰ و عقب، صفحه آمپر 10.25 اینچی، چندین حالت رانندگی، تهویه مطبوع اتوماتیک، درب صندوق عقب برقی، سانروف پانوراما و…

هاوال اچ ۶ هیبرید احتمالاً در تابستان ۱۴۰۳ به طور رسمی وارد بازار کشور خواهد شد اما هنوز در مورد قیمت آن اطلاعات دقیق به دست ما نرسیده است. جهت اطلاع بیشتر باید بدانید که قیمت این خودرو به طور متوسط در بازارهای جهانی حدود ۲۴هزار دلار است که علاوه بر ۱۵ درصد تعرفه گمرکی، چیزی حدود ۳۵ درصد سایر هزینه‌های عمومی و خصوصی شامل سود واردکننده و دیگر موارد به آن اضافه می‌شود که احتمالاً در نهایت قیمت این خودرو را به نزدیکی ۳۵ هزار دلار برای مشتری ایرانی می‌رساند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ