شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر : 13880

گرانی خودرو چه تاثیری بر سهام خودروسازان دارد؟

به گزارش شهر بورس، بازار خودرو در سال ۹۹ بسیار بازار پر فراز و نشیبی بود و در مقابل نمادهای خودرویی در بازار سهام با افزایش و افت قیمت زیادی در سال ۹۹ همراه بودند. رضا شیوا، رئیس شورای رقابت گفته است: قطعا در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ قیمت خودروهای داخلی تولید شده در

به گزارش شهر بورس، بازار خودرو در سال ۹۹ بسیار بازار پر فراز و نشیبی بود و در مقابل نمادهای خودرویی در بازار سهام با افزایش و افت قیمت زیادی در سال ۹۹ همراه بودند.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت گفته است: قطعا در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ قیمت خودروهای داخلی تولید شده در کارخانه‌ها افزایش قیمت خواهد داشت. در زمستان سال ۹۹ تورم ۱۴ درصد را اعمال نکردیم اما در بهار میزان تورم بخشی را به علاوه رقم زمستان یکجا به قیمت خودرو اضافه می‌کنیم.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگویی درباره فاصله قیمتی نماد خودروسازان با قیمت‌های کارخانه گفت و توضیح داد: فاصله بین قیمت نماد با قیمت کارخانه خودروسازن زیاد است. با افزایش قیمت خودرو احتمال دارد قیمت سهام نیز تا حدودی افزایش پیدا کند و به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند.

رئیسی به جلسه سه‌شنبه برجام اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به بحث پیش آمده، نتیجه جلسه برجام هم برای بازار خودرو و هم برای سهام خودروسازان در بورس بسیار اهمیت دارد. اگر برجام اتفاق بیافتد و تا حدودی صادرات و واردات راحت‌تر انجام شود، طبیعتا خودروسازان با افزایش تولید همراه می‌شوند و سودآوری بهتری خواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر در ادامه روند برجام خودروسازان با افزایش تولید همراه شوند، احتمال دارد نماد آن‌ها در بازار سرمایه با روند متعادل‌تری همراه شوند.

ایمان رئیسی به احتمال به نتیجه نرسیدن برجام اشاره و اظهار کرد: با فرض اینکه برجام به نتیجه نرسد، در سال‌های گذشته تجربه نشان داده است که خودروسازان پتانسیل رشد در بازار خرید و فروش خودرو و همچنین رشد در بازار سرمایه را دارند. همانطور که در سال ۹۹ میزان تولید خورد نزدیک به دو برابر سال گذشته بود.

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان