تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۴۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 154013

کلاهبرداری سایبری با پیامک‌های جعلی؛ پلیس فتا هشدار می‌دهد

کلاهبرداری سایبری با پیامک‌های جعلی؛ پلیس فتا هشدار می‌دهد
رییس پلیس فتا، از ارسال پیامک‌های جعلی جریمه خودرو از سوی کلاهبرداران خبر داد و کاربران را نسبت به باز نکردن لینک‌های مشکوک هشدار داد.

به گزارش شهر بورس، سرهنگ رسول جلیلیان، رییس پلیس فتا البرز، با هشدار نسبت به پیامک‌های جعلی حاوی لینک جریمه خودرو، کاربران را از باز کردن این لینک‌ها بر حذر داشت. وی اعلام کرد که مدتی است کلاهبرداران از طریق ارسال پیامک‌های جعلی به همراه لینک جریمه خودرو، کاربران را فریب می‌دهند. این پیامک‌ها کاملاً جعلی بوده و شماره خودروهایی که در پیامک ذکر می‌شود با پلاک خودرو کاربران همخوانی ندارد.

مراقب پیامک‌های کلاهبرداران باشید

سرهنگ جلیلیان توضیح داد که کلاهبرداران با ارسال پیامک از شماره‌های ناشناس، کاربران را به سایت‌های جعلی هدایت می‌کنند و از طریق این لینک‌ها اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می‌نمایند. ورود به این لینک‌ها ممکن است باعث نصب بدافزار بر روی دستگاه کاربر شده و در نهایت منجر به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آن‌ها شود.

پیامک‌های رسمی تنها از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند

جلیلیان تاکید کرد که پیامک‌های رسمی از سوی سازمان‌های معتبر، تنها از سرشماره‌های شناخته‌شده و رسمی ارسال می‌شوند. وی از کاربران خواست تا به هیچ عنوان به پیامک‌هایی که از سرشماره‌های ناشناس ارسال می‌شود، توجه نکنند.

مرکز فوریت‌های سایبری آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته

رییس پلیس فتا البرز اضافه کرد که مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است و در کمترین زمان ممکن به شکایات مربوط به جرایم فضای مجازی رسیدگی می‌کند. همچنین، کاربران در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در فضای مجازی، می‌توانند به پلیس فتا مراجعه کرده و از خدمات مشاوره‌ای و پشتیبانی این مرکز بهره‌مند شوند.

خبر مرتبط
ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی: ایجاد تعادل بین قدیم و جدید
ترکیب اسپیس فریم با معماری سنتی: ایجاد تعادل بین قدیم و جدید

اسپیس فریم ها نسبت به سازه های دیگری که در گذشته کاربرد داشت، مدرن تر و جدیدتر هستند. مزیت های موجود در این سازه باعث شده تا اسپیس ها با سرعتی بسیار بالا، جایگزین بسیاری از مصالح قدیمی شوند. البته در بسیاری از پروژه های ساختمانی، ترکیب اسپیس در کنار سایر سازه ها، ظاهر و کیفیت بناهای موقت و پایدار را متفاوت کرده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون