تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۷
کد خبر : 130163

کسب درآمد از آپارات یا یوتیوب؟ کدام بهتر است؟

کسب درآمد از آپارات یا یوتیوب؟ کدام بهتر است؟
اگر شما نیز با مدل تولید محتوا ویدئویی و کسب درآمد از آن آشنا باشید؛ احتمالا تا به الان به این موضوع فکر کرده باشید که کدام یک از پلتفرم های یوتیوب یا آپارات برای تولید محتوا و کسب درآمد از آن بهتر است.

به گزارش شهر بورس، درآمدی که یوتیوبرها و تولید کنندگان محتوا در این شبکه دارند؛ از محل تبلیغات در یوتیوب حاصل می‌شود. نوعی از تبلیغات گوگل ادز که کسب‌وکارهای مختلف با استفاده از آن می‌توانند محصولات و یا خدمات خود را در معرض دید طیف گسترده‌ای از کاربران هدف قرار دهند.

شاید جالب باشد که بدانید؛ تبلیغات یوتیوب نه تنها برای کسب‌وکارها، بلکه برای یوتیوبرها نیز کاربرد داشته و به آن‌ها کمک می‌کند تا تعداد سابسکرایبر ها و بازدیدهای بیشتری برای کانال خود بگیرند. البته که دسترسی به تعداد بالایی از مخاطبان هدف تنها مزیت این مدل از تبلیغات نبوده و گزینه هایی همچون قیمت گوگل ادز برای تبلیغات یوتیوب به خصوص برای کانال‌های ایرانی، از دیگر دلایلی است که می‌تواند تولید کنندگان محتوا در یوتیوب را برای سفارش این نوع از تبلیغات قانع کند.

از آن طرف آپارات اما به عنوان یک پلتفرم بومی اشتراک گذاری ویدئو شناخته می‌شود که در چندین سال اخیر امکان کسب درآمد از محل تبلیغات نمایش داده شده بر روی ویدیوها را برای تولید کنندگان محتوا در این شبکه فراهم کرده است.

هر کدام از این دو پلتفرم شرایط و قوانین درآمدزایی مخصوص به خود را داشته و البته که میزان درآمد از هر کدام از آن‌ها هم متفاوت می‌باشد.

مقایسه نوع درآمد زایی از آپارات و یوتیوب

میزان کسب درآمد

اولین نکته‌ای که در مقایسه نحوه کسب درآمد از یوتیوب و آپارات به چشم می‌خورد؛ میزان درآمد حاصل از فعالیت در هر یک از این پلتفرم هاست. درآمد آپارات به ریال محاسبه شده اما درآمد حاصل از یوتیوب به دلار به کاربران پرداخت می‌شود. موردی که در نگاه اول به خوبی توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.

کسب درآمد از آپارات یا یوتیوب؟ کدام بهتر است؟

درآمد دلاری؛ دو کلمه‌ای که خیلی از تولیدکنندگان محتواهای ویدیویی را به یوتیوب کشانده است. تفاوت قیمت دلار و ریال موردی است که باعث شده است امروزه داشتن درآمد دلاری به یکی از خواسته اکثر افراد تبدیل شود. تولید محتوا در یوتیوب نیز یکی از راه‌های رسیدن به این خواسته است.

در آپارات اما حاصل فعالیت های شما به ریال پرداخت می‌شود. با وجود اینکه درآمد حاصل از فعالیت در آپارات عدد کمتری در مقایسه با یوتیوب را نشان می‌دهد؛ اما همچنان درآمد غیرفعال بوده و به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای کسب درآمد در فضای دیجیتال از آن یاد می‌شود.

سختی تولید محتوا

اگر از ما بپرسید که تولید محتوا در یوتیوب سخت تر است یا آپارات؛ در یک کلام می‌گوییم که یوتیوب. یوتیوب در مقایسه با آپارات، پلتفرم بسیار بزرگ تری است که روزانه بیش از 120 میلیون کاربر فعال دارد. جالب است بدانید که این شبکه محبوب در ایران نیز محبوبیت بالایی داشته و امروزه کامیونیتی‌ فارسی زبان یوتیوب،‌ خانواده بزرگی را تشکیل داده است.

وجود تعداد زیادی از کاربران در یوتیوب ‌بدین معنی است که تولید کنندگان محتوا در این شبکه نیز بیشتر بوده و کار شما برای دیده شدن در یوتیوب و رسیدن به یک درآمد مناسب از آن، به مراتب سخت تر از آپارات خواهد بود.

زمان رسیدن به درآمد

داشتن حداقل 200 دنبال کننده و 3 هزار تماشای ویدیوها را در 3 ماه گذشته برای آپارات و داشتن حداقل هزار سابسکرایبر و 4000 ساعت واچ تایم در 12 ماه گذشته یا 10 میلیون بازدید ویدئوهای Shorts در 3 ماه گذشته؛ می‌تواند این نکته را برای ما بیان کند که زمان رسیدن به درآمد به طور متوسط برای یوتیوب کمتر است.

شاید اعداد اینگونه نشان دهند که شما برای رسیدن به حداقل شرایط درآمدزایی راه کمتری در آپارات پیش روی دارید؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تعداد کاربران یوتیوب بسیار بیشتر از آپارات بوده و این احتمال بسیار بالاست که تولید ویدیوهای جذاب و باکیفیت در یوتیوب شما رو زودتر به مرحله شروع درآمدزایی برساند.

محدودیت کسب درآمد

آپارات به عنوان یک پلتفرم ایرانی دارای تعداد کاربران بسیار کمتری در مقایسه با یوتیوب بوده و این مورد یک سری از محدودیت ها را برای درآمدزایی از این پلتفرم برای تولید کنندگان محتوا در این شبکه به وجود آورده است. کسب درآمد از این شبكه محدود به گزینه‌هایی همچون نمایش تبلیغ بر روی ویدیوها و تهیه محتوای اسپانسری برای یک سری از کانال های پرطرفدار در این شبکه می‌شود.

کسب درآمد از آپارات یا یوتیوب؟ کدام بهتر است؟

در آن طرف یوتیوب اما با علاوه بر امکان کسب درآمد از نمایش تبلیغات بر روی ویدیوها، گزینه‌هایی همچون امکان خرید اشتراک پریمیوم کانال، ویدیوهای اسپانسری و یا افیلیت مارکتینگ را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

با این تفاسیر، می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد که فعالیت در یوتیوب و کسب درآمد از آن محدودیت خاصی را برای کاربران فراهم نکرده و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا با استفاده از گزینه‌های مختلف، درآمد بیشتری در مقایسه با فعالیت در آپارات داشته باشند.

فعالیت در یوتیوب بهتر است یا آپارات؟

آپارات و یوتیوب به عنوان دو پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو، هر دو امکان کسب درآمد برای کاربران خود را فراهم می‌کنند. یوتیوب اما به واسطه فاکتورهایی همچون امکان کسب درآمد دلاری، نداشتن محدودیت کسب درآمد و همچنین گزینه‌های مختلف درآمدی به عنوان یک گزینه کاملا مناسب تر برای تولید محتوا و کسب درآمد از آن در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین اگر به تولید محتوای ویدیویی علاقه‌مند بوده و همچنین تمایل دارید تا از این علاقه خود درآمد داشته باشید؛ پیشنهاد ما به شما این است تا همین امروز فعالیت خود در یوتیوب را آغاز کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ