شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر : 47605

کدام استان ها بیشترین کد بورسی را دارند؟

کدام استان ها بیشترین کد بورسی را دارند؟
افزایش تب و تاب بورس طی سال های گذشته در کشور، حدود 60 میلیون ایرانی را دارای کد بورسی کرد. بررسی آمارهای سامانه سجام اطلاعاتی جالبی درباره کدهای بورسی نشان می دهد.

به گزارش شهر بورس، حال و روز ناخوش بازار سرمایه طی هفته های قبل باعث شده سهامداران این بازار بیش از هر زمان دیگری در سال جاری از این بازار نا امید شوند و پرونده خروج از این بازار را استارت بزنند.

علاوه بر این تعداد افرادی که مایل به ورود به این بازار هستند نیز کاهش یافته و آمار سجامی شدن مردم، به خوبی مدعای این حقیقت است.

بر این اساس در خصوص دی ماه امسال، تعداد ۵۵ هزار و ۸۹۱ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۷۰ هزار سهامدار در این ماه به ۷۲ هزار و ۸۰۳ مورد رسیده است.

این در حالی است که در آذر ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه سجام ۶۰ هزار و ۲۶ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۷۹ هزار و ۳۹۵ مورد بوده است.

بر اساس گزارش ایسنا، آمار سجامی شده ها در آبان ماه نیز ۷۹ هزار و ۱۳۸ نفر بوده که در این ماه ۱۰۱ هزار و ۷۱۶ نفر نیز احراز هویت شدند.

بنابراین تعداد سجامی شده ها در دی ماه نسبت به آذرماه، ۴۱۳۵ نفر و نسبت به آبان ماه نیز ۲۳ هزار و ۲۴۷ نفر کاهش داشته است.

کدام استان ها بیشترین کد بورسی را دارند؟

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه سجام در دی ماه به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با ۱۴ هزار و ۲۶۶ مورد، آذربایجان غربی با ۴ هزار و ۴۴۹ مورد، اصفهان با ۳ هزار و ۸۴۹ مورد، خراسان رضوی با ۲ هزار و ۹۴۰ مورد و کردستان با ۲ هزار و ۷۲۵ مورد در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل کشور قرار دارند.

بورس در کدام استان ها کم رونق است؟

از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، پنج استان ایلام با ۲۴۱، خراسان جنوبی با ۲۸۳، چهارمحال و بختیاری با ۳۳۱، بوشهر با ۳۶۶ و اردبیل با ۳۹۱ مورد در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان ها قرار دارند.

سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است.

بیشتر بخوانید:
افزایش عرضه ها در بازار/ بورس به کدام سو می رود؟

 

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان