تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۱۹
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 79548

کارزار تعیین تکلیف و شفاف‌سازی صندوق تأمین آتیه برای بازنشستگان و پیشکسوتان بانک ملت

کارزار تعیین تکلیف و شفاف‌سازی صندوق تأمین آتیه برای بازنشستگان و پیشکسوتان بانک ملت
کارزار تعیین تکلیف و شفاف‌سازی صندوق تأمین آتیه برای بازنشستگان و پیشکسوتان بانک ملت راه اندازی شده است.

به گزارش شهر بورس، کارزار تعیین تکلیف و شفاف‌سازی صندوق تأمین آتیه برای بازنشستگان و پیشکسوتان بانک ملت راه اندازی شده است. برای حمایت از آن کلیک کنید.

جناب آقای دکتر دولت آبادی
مدیرعامل محترم بانک ملت

با سلام و احترام

احتراما پس از عرض ادب و تحیات الهی همانطور که مستحضرید، هدف از ایجاد صندوق تأمین آتیه در دهه ۷۰ برای پشتوانه معیشتی و مالی از سرمایه های ذخیره و سود سرمایه‌گذاری شده کارکنان پس از بازنشستگی می‌باشد. متأسفانه از سال ۹۷ توجهی به این اهداف نگردیده است.

تا قبل از سال ۹۷ از منابع صندوق حق معیشت به‌صورت ماهیانه در فیش حقوق لحاظ می‌شد و در اول هر سال دوبرابر حق معیشت با عنوان پاداش فروردین پرداخت می‌گشت. همچنین افزایش سالیانه حق معیشت از ۱۲٪ تا ۲۰٪ (با توجه به سودآوری صندوق) اعمال می‌شد. بطوریکه در پایان سال ۹۶ مبلغ حق معیشت به میزان سه میلیون ریال رسید.

وفق مصوبه ۳۵/۳۵۶۸ مورخ ۹۶/۱۱/۳۰ هیئت مدیره، صدور بخشنامه ۲/۹۵۸۱مورخ ۹۶/۱۲/۱۷ اداره کل رفاه و جبران خدمت ابلاغ شد که از اول سال ۹۷ اجرا گردید. این بخشنامه مبنی بر آن است که حق معیشت حذف شود و پوشش اقساط جایگزین شود و کسانیکه از تسهیلات استفاده نکرده‌اند مبلغ سه میلیون ریال ماهیانه بحساب آنان واریز شود. این سه میلیون ریال پوشش اقساط تا کنون تغییری نکرده است و فقط قسمت کوچکی از اقساط را پوشش می‌دهد که در شهریور و اسفند هم واریز نمی‌شود.

البته در این تصویبنامه پیشنهاد شده در “صورت صلاحدید در صد تغییرات براساس منافع و مصارف سالانه صندوق اعمال شود ” که متاسفانه به این امر توجی نشده است.

کارزار تعیین تکلیف و شفاف‌سازی صندوق تأمین آتیه برای بازنشستگان و پیشکسوتان بانک ملت

قابل ذکر است منابع صندوق تأمین آتیه عبارتند از:

سهم همکار: ۴٪حقوق ثابت
سهم بانک: ۹٪ حقوق ثابت و حق جذب
واریز ماهیانه ۳/۵ در هزار مانده تسهیلات مسکن و ضروری کارکنان
دریافتی درصدی از مانده اصل و سود تسهیلات مسکن و ضروری ( ۳٪، ۴٪و۵٪ )
واریز ماهیانه سود صندوق شامل: سود سپرده منابع انباشته، سود حاصل از سرمایه‌گذاریها

شرکتهای مورد اشاره در سال ۱۳۸۹ تأسیس شده است، لذا عنوان سرمایه‌گذاری در تابلوی اغلب شرکت‌ها و حتی ثبت آنها دیده می‌شود. صندوق یک شرکت هلدینگ و چند شرکت اقماری دارد از قبیل: شرکتهای واسپاری ملت، واسپاری آتیه نگر فام، تجارت بین‌الملل آتیه خواهان، فناوری اطلاعات آتیه ویستا نگر، آتیه تاکسی تابان، سان آتیه خواهان، معین گردشگری ملت، خدماتی و بازرگانی همیار تأمین آتیه، خدماتی نیرو تأمین آتیه خواهان، خدمات بیمه‌ای آتیه نگر ما، هتل جهان. قابل ذکر است هم‌اکنون صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت با ۶ درصد سهام، از مالکان اصلی بانک ملت به‌شمار می‌آید.

بازنشستگان به قیمت جوانی خود با صداقت و پشتکار سعی در انجام تمام امور محوله به نحو شایسته داشته‌اند تا بتواند باعث شکوفایی بانک ملت شوند. متأسفانه در زمان کهنسالی تیر ناملایمات، تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها و حق‌خوری‌ها از هر سو به پیکر آنها روانه گشته است. با توجه به آمار بانک مرکزی هزینه واقعی معیشت شرافتمندانه (نه حداقلی) یک خانوار ۳ نفره در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به میزان ۱۳ میلیون تومان بوده است که امسال از مرز ۲۱ میلیون تومان نیز گذشته است.

لذا نظر به افزایش هزینه‌ها و تورم در سال جدید کارد به استخوان بازنشستکان رسیده است. برای بهبود گوشه‌ای از این زخم‌ها بازنشستگان از آن مقام محترم تقاضا دارند در خصوص شفاف‌سازی و پرداخت منافع سرمایه و اندوخته تأمین آتیه به ذینفعان دستورات لازم صادر فرمایند.

پیشاپیش از بذل محبت و مساعدت‌های صمیمانه جنابعالی کمال تشکر را داشته و آرزوی توفیق روز افزون حضرتعالی و دیگر مسئولین محترم را از خداوند متعال خواستاریم.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات