شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۵۸
کد خبر : 15392

یادداشت میهمان/

چشم‌انداز لغو تحریم‌ها در اقتصاد ایران

به گزارش شهر بورس، ابعاد اثرگذاری لغو تحریم‌ها درجه نخست در ابعاد شاخص‌های اقتصاد کلان، مانند رشد تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال و کاهش تورم و افزایش منابع ارزی، تأثیرگذار خواهد بود و در مرحله بعدی، فضای کسب‌وکار را پررونق می‌کند. امیدوارم تندروهای داخلی، کاسبان تحریم و تشنه قدرت در آینده، در روند مذاکرات

به گزارش شهر بورس، ابعاد اثرگذاری لغو تحریم‌ها درجه نخست در ابعاد شاخص‌های اقتصاد کلان، مانند رشد تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال و کاهش تورم و افزایش منابع ارزی، تأثیرگذار خواهد بود و در مرحله بعدی، فضای کسب‌وکار را پررونق می‌کند.

امیدوارم تندروهای داخلی، کاسبان تحریم و تشنه قدرت در آینده، در روند مذاکرات وین دخالت نکنند، چون این تحریم‌ها میلیون‌ها ایرانی را فقیرتر و به دره‌های از فقر و هلاکت پرت کرده و هزاران بنگاه اقتصادی را به تعطیلی کشانده است.

بیشتر بخوانید: یا پیوستن به FATF می‌تواند به تضعیف فشار تحریم‌ها منجر شود؟

گروهی که آثار تحریم، آن‌ها را غنی‌تر کرده مانع لغو تحریم‌ها می‌شوند که امیدوارم FAFT که یک ابزار برای سیال کردن جریان سرمایه و مبارزه با پول‌شویی و سد در مقابل غیرقانونی خارج کردن پول از کشور است که قانون‌گذاران به آن رأی مثبت دهند تا بعد از رفع تحریم‌ها بانک‌های ایرانی به مجامع بانک‌های جهانی وصل و انتقال پول به‌راحتی بین ایران و خارج عملی شود.

در صورت لغو تحریم‌ها به‌راحتی سرمایه‌گذاری در زیر بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، خدمات و انرژی؛ به‌صورت زیر بنایی، مولد و اجتماعی عملیاتی شود.

این اتفاق، افزایش نرخ اشتغال، رشد اقتصادی و ثبات در اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.

وقتی تحریم‌های نفتی لغو شود، وزارت نفت به‌راحتی روزانه چندین میلیون بشکه نفت به کشورها مورد قرارداد صادر و ایجاد منابع ارزی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تحریم شکسته شده است

همچنین نوسانات ارزی کاهش، قدرت پول ملی افزایش و تورم کاهش می‌یابد. همچنین تجارت با دنیا تسهیل می‌شود و منابع ارزی بلوکه شده ملت ایران در خارج آزاد.

این منابع به خزانه واریز می‌شود و در بخش سرمایه‌گذاری تأثیر زیادی خواهد داشت و نرخ ارزهای خارجی کاهش می‌یابد.

همچنین انتقال کالاهای سرمایه‌ای از خارج مانند تکنولوژی در جهت رشد اقتصادی حائز اهمیت خواهد بود؛ باشد که کشورمان بعد از لغو تمام تحریم‌های ظالمانه در زیر بخش‌های اقتصادی در جهت رفاه اقتصادی ملت تلاش کند.

محرم شاه بلاغی – اقتصاددان

چشم‌انداز لغو تحریم‌ها در اقتصاد ایران

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان