تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر : 104285

چرا مهاجرت به آمریکا بهترین انتخاب برای ایرانیان است؟

چرا مهاجرت به آمریکا بهترین انتخاب برای ایرانیان است؟
شرایط رفاهی خوب، سیستم آموزشی قدرتمند، سیستم اقتصادی مدرن، زندگی لوکس و لاکچری و... ازجمله دلایلی هستند که مهاجرت به آمریکا را به بهترین انتخاب برای ایرانیان تبدیل می‌کنند.

به گزارش شهر بورس، مهاجرت به آمریکا به رؤیای بسیاری از ایرانیان تبدیل‌شده است و خیلی از افراد به دنبال راهی برای رسیدن به این رؤیا هستند. شرایط رفاهی خوب، سیستم آموزشی قدرتمند، سیستم اقتصادی مدرن، زندگی لوکس و لاکچری و… ازجمله دلایلی هستند که مهاجرت به این کشور را به بهترین انتخاب برای ایرانیان تبدیل می‌کنند. ما در این مطلب تصمیم داریم اطلاعات کاملی در مورد مهاجرت به این کشور در اختیار شما قرار دهیم؛ پس اگر شما هم در فکر مهاجرت به آمریکا هستید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شرایط زندگی ایرانیان در آمریکا

ایرانیانی که به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، نسبت به مهاجران دیگر کشورها از شرایط رفاهی بهتر و مرفه‌تری برخوردارند. آن‌ها موفق به دریافت مدرک تحصیلی بالاتری شده و از مهارت‌های زبانی پیشرفته‌تری هم برخوردار می‌شوند. جالب است بدانید در دانشگاه‌های مهم آمریکا مثل ام‌آی‌تی، هاروارد و استنفورد، بیشتر از 500 استاد ایرانی مشغول به تدریس هستند و اساتید کشورمان نقش مهمی در سیستم آموزشی این کشور ایفا می‌کنند. در این کشور، آزادی‌های فردی و سیاسی زیادی وجود دارد؛ همچنین تنوع فرهنگی و اجتماعی در آمریکا بسیار بالاست و ایرانیان هم می‌توانند به‌ خوبی خود را با این شرایط وفق دهند.

کسانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، امکان استخدام در تمام مشاغل دولتی و خصوصی را خواهند داشت و هیچ محدودیتی از این بابت ندارند. از طرفی دیگر، فرصت‌های شغلی و کارآفرینی زیادی پیش روی افراد قرار می‌گیرد و کسانی که ایده تجاری و بیزینسی خاصی در سر دارند، می‌توانند در این کشور به هدف خود برسند. تمامی این موارد باعث شده مهاجرت به آمریکا به یکی از گزینه‌های محبوب برای هم‌وطنان ما تبدیل شود.

بهترین شهرهای آمریکا برای مهاجرت ایرانیان

اکثر ایرانیانی که به آمریکا مهاجرت می‌کنند، زندگی در ایالت کالیفرنیا را به هر جای دیگری ترجیح می‌دهند. بعدازآن ایالت‌های تگزاس، ویرجینیا، مریلند و نیویورک هم جزو انتخاب‌های اول هم‌وطنان ما برای زندگی در ایالات‌متحده هستند. همچنین ایرانیان ترجیح می‌دهند در شهرهای لس‌آنجلس، نیویورک، سانفرانسیسکو، واشنگتن دی سی و سیاتل زندگی کنند. نکته مهمی که باید بدانید این است که هزینه زندگی در اکثر این شهرها بسیار بالاست و جزو مناطق لاکچری آمریکا محسوب می‌شوند؛ از همین رو بهتر است برای انتخاب شهر محل سکونت خود، به عوامل دیگری هم توجه داشته باشید.

راه‌های مختلف مهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا روش‌های مختلفی وجود دارد. هرکسی باید با توجه به شرایط و موقعیت خود، از طریق یکی از این روش‌ها برای مهاجرت به این کشور اقدام کند. ما در اینجا رایج‌ترین روش‌هایی که تاکنون ایرانیان زیادی از طریق آن‌ها موفق به اخذ اقامت آمریکا شده‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا مهاجرت به آمریکا بهترین انتخاب برای ایرانیان است؟

مهاجرت از طریق خانواده

یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق خانواده است. درصورتی‌که یکی از اعضای خانواده نزدیک شما مثل والدین، فرزندان، خواهر و برادر یا همسر شما از اقامت دائم آمریکا برخوردار باشد، امکان دریافت ویزای خانوادگی برای شما هم وجود خواهد داشت. اگر هیچ‌کدام از اعضای خانواده شما در این کشور زندگی نمی‌کنند، می‌توانید از طریق ازدواج با فردی که مقیم این کشور است، ویزای ازدواج دریافت کرده و به آمریکا مهاجرت کنید.

مهاجرت از طریق برنده شدن در لاتاری

این روش در کشور ما طرفداران زیادی دارد. آمریکا امکانی برای علاقه‌مندان به زندگی در این کشور فراهم کرده و هرسال با قرعه‌کشی لاتاری، به 55 هزار نفر در تمام دنیا (به‌غیراز برخی کشورها) گرین کارت می‌دهد؛ یعنی افرادی که در کشورهای مجاز زندگی می‌کنند، می‌توانند با شرکت در لاتاری شانس خود برای دریافت اقامت این کشور را امتحان کنند. خوشبختانه کشور ما هم در لیست این کشورهای مجاز قرار دارد. برندگان لاتاری بدون هیچ قید و شرطی می‌توانند ویزا گرفته و به‌عنوان مقیم دائم آمریکا، در این کشور زندگی کنند.

دریافت ویزای کاری

درصورتی‌که شما در زمینه‌ی کاری و حرفه خاصی تخصص دارید و می‌توانید در آمریکا مفید واقع شوید، می‌توانید به‌عنوان نیروی کار به این کشور مهاجرت کنید؛ همچنین اگر سرمایه زیادی در اختیار دارید، راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار در کشور مقصد هم می‌تواند به شما برای مهاجرت به آمریکا کمک کند.

پناهنده شدن به آمریکا

آخرین راهی که برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد، پناهنده شدن در این کشور است. این روش به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد نمی‌شود و کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. فقط کسانی که در کشورهای جنگ‌زده زندگی می‌کنند، می‌توانند بدون مشکل خاصی به آمریکا پناهنده شوند. در غیر این صورت بهترین اتفاقی که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد، دیپورت شدن به کشورتان است. در مسیر پناهندگی به آمریکا یا هر کشور دیگری، خطرات بسیار زیادی در انتظار شما خواهد بود. گذشته از این، شانس کمی برای دریافت اقامت خواهید داشت.

هزینه مهاجرت به کشور آمریکا چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های متقاضیان مهاجرت به آمریکا، هزینه‌های موردنیاز آن‌هاست. هزینه مهاجرت به این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان مبلغ مشخصی را اعلام کرد؛ به‌عنوان‌مثال روشی که شما برای مهاجرت به این کشور انتخاب کرده‌اید، شرایطی که دارید، افرادی که تحت تکفل شما هستند و… می‌توانند روی هزینه‌هایتان تأثیر داشته باشند.

در کل باید در زمان محاسبه هزینه‌های خود، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • هزینه خرید بلیت
  • ترجمه مدارک
  • معاینات پزشکی و واکسیناسیون
  • هزینه مصاحبه و خرید بلیت رفت‌و‌برگشت به کشوری که مصاحبه در آن انجام می‌شود.

علاوه بر این باید به‌اندازه کافی سرمایه داشته باشید که بعد از رسیدن به مقصد، مشکلی از بابت سکونت و مخارج زندگی برایتان پیش نیاید.

چرا مهاجرت به آمریکا بهترین انتخاب برای ایرانیان است؟

تجربه زندگی مدرن و راحت با مهاجرت به آمریکا

در این مطلب سعی کردیم جزئیات مهاجرت به کشور آمریکا را به شما عزیزان توضیح دهیم. چنانچه تصمیم شما جدی است و می‌خواهید هر طور که شده به این کشور مهاجرت کنید، اما اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، باید از شرکت‌های مهاجرتی معتبر کمک بگیرید. این شرکت‌ها با ارزیابی شرایط شما، بهترین روش را برای مهاجرت به کشور آمریکا پیش رویتان می‌گذارند و مشاوره تخصصی و کاملی در این خصوص ارائه خواهند داد. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، مقدمات مهاجرت خود به این کشور را فراهم کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ