تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر : 141063

چرا سرمایه‌گذاران لبخند فارابی را انتخاب می‌کنند؟

چرا سرمایه‌گذاران لبخند فارابی را انتخاب می‌کنند؟
صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری با ریسک کم در بورس هستند. صندوق لبخند فارابی با سود روزشمار و بازدهی مرکب سالانه ۳۲/۴ درصدی در رتبه بهترین صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس قرار دارد.

مزیت صندوق لبخند فارابی چیست؟

صندوق لبخند از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت بوده که گزینه‌ مناسبی جهت سرمایه‌گذاری برای افرادی است که قصد دارند بازدهی با ریسک بسیار کم در بورس را تجربه کنند. از طرف دیگر، این صندوق برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازارهای مالی که قصد دارند ریسک سرمایه‌گذاری در دوران رکود بازارها را کاهش دهند نیز گزینه مطلوبی به شمار می‌رود. بهتر است ابتدا با صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت بیشتر آشنا شوید.

صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت چیست؟

صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که بخش عمده‌ای از دارایی‌های موجود در آن را اوراق درآمد ثابت کم ریسک و بدون ریسک تشکیل می‌دهند. در حقیقت، در اقتصاد ایران اوراق قرضه دولتی به اخزا یا اسناد خزانه اسلامی مشهور بوده و پشتوانه این اوراق دولت است. بنابراین، این اوراق بدون ریسک هستند، زیرا دولت بانک مرکزی را در اختیار داشته و تحت هر شرایطی متعهد به پرداخت سود و اصل سرمایه به تمامی سرمایه‌گذاران است. اوراق اخزا و سایر اوراق دولتی بازدهی مشخصی دارند. اما با توجه به وجود عرضه و تقاضا در بورس و همچنین سیاست‌های پولی بانک مرکزی برای مدیریت نقدینگی در اقتصاد کشور، سود اوراق می‌تواند تغییر کند. لازم به ذکر است سود اوراق اخزا روزشمار محاسبه می‌شود.

صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت توسط مدیران حرفه‌ای و متخصص بازارهای مالی مدیریت شده و این مدیران با اختصاص اوراق با بازدهی مناسب، سعی می‌کنند بهترین بازدهی را برای صندوق ممکن سازند. در حال حاضر، باید حداقل ۸۵ درصد از کل دارایی‌های این صندوق‌‌ها به اوراق درآمد ثابت مانند اخزا، مشارکت، منفعت، اجاره و سپرده‌های بانکی اختصاص پیدا کند.

 

چرا سرمایه گذاری در صندوق لبخند فارابی؟

شرکت سبدگردان فارابی با سابقه‌ای درخشان در خصوص مدیریت دارایی و سرمایه گذاری در بورس به عنوان مدیر صندوق لبخند، موفق به کسب بازدهی قابل قبولی شده است. در حال حاضر صندوق لبخند دارای سود روزشمار حدودا ۰/۰۹ درصدی بوده و پیش‌بینی می‌شود بازدهی(سالانه شده) تقریبی آن در یکسال آینده حدودا ۳۲/۸ درصد خواهد بود. لازم به ذکر است بازدهی صندوق لبخند می‌تواند تحت تاثیر بازدهی اوراق درآمد ثابت و نرخ سود بانکی که توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود، نوسان داشته باشد. اما سود روزشمار در صندوق‌های درآمد ثابت امری قطعی بوده و با سرمایه گذاری در صندوق لبخند روزانه بازدهی حداقل ۰/۰۹ درصدی به سرمایه شما اضافه می‌شود. از جمله مهم‌ترین مزایای صندوق لبخند عبارت است از:

  • سود روزشمار
  • مدیریت حرفه‌ای
  • نقدشوندگی بالا
  • معاف از مالیات
  • عدم نرخ شکست سرمایه
  • قابل معامله در بورس

 

همانطور که مشاهده می‌کنید صندوق لبخند فارابی یک سرمایه‌گذاری راحت و با حداقل ریسک را برای افرادی که قصد دارند برای کوتاه‌مدت و میان‌مدت در محلی مطمئن سرمایه‌گذاری کنند را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که سود این صندوق به‌صورت ماهانه به حساب سرمایه‌گذار واریز نشده و روزانه به ارزش دارایی سرمایه‌گذار افزوده می‌شود. با توجه به اینکه لبخند یک صندوق از نوع قابل معامله (ETF) در بورس است؛ بنابراین شما می‌توانید با فروش واحدهای صندوق لبخند، سود خود را از طریق سامانه پرداخت سریع طی یک روز کاری برداشت کنید.

 

چطور می‌توان در صندوق لبخد فارابی سرمایه گذاری کرد؟

برای خرید واحدهای صندوق لبخند می‌توانید با جستجوی نماد «لبخند» در سامانه معاملاتی کارگزاری خود طی روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۵ اقدام کنید. مشتریان کارگزاری فارابی می‌توانند صندوق لبخند را بدون هزینه کارمزد معاملات از طریق سامانه هلیوم و نکست فارابی خرید و فروش کنند. همچنین، مشتریان کارگزاری فارابی می‌توانند از طریق ثبت سفارش شرطی صندوق لبخند و سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری در بورس را به قیمت و در زمان دلخواه خرید و فروش کرده و معاملات الگوریتمی را با بالاترین سرعت و دقت تجربه کنند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ