تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 151641

چرا اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تأخیر افتاده است؟

چرا اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تأخیر افتاده است؟
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اعلام کرد که با وجود تصویب قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، این قشر هنوز نتوانسته‌اند از مزایای آن بهره‌مند شوند و اجرای آن با تأخیر مواجه شده است.

به گزارش شهر بورس، ولی داداشی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اعلام کرد که با وجود تصویب قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، این قشر هنوز نتوانسته‌اند از مزایای آن بهره‌مند شوند و اجرای آن با تأخیر مواجه شده است. او تأکید کرد که دولت در برنامه هفتم توسعه موظف است در سه سال آینده، فاصله حقوق بازنشستگان و شاغلین را به حداقل ۲۰ درصد کاهش دهد. به دلیل مشکلات اجرایی، مانند شهادت رئیس‌جمهور و کمبود منابع مالی، روند اجرای این قانون به کندی پیش رفته است.

داداشی افزود که مجلس پیگیر این موضوع است و نظارت خود را بر دستگاه‌های مسئول و وزارت کار ادامه خواهد داد تا حقوق بازنشستگان طبق برنامه هفتم توسعه احقاق شود. او همچنین بر لزوم افزایش سالانه درصد حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه دولت تأکید کرد.

از سوی دیگر، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اعلام کرد که بر اساس محاسبات، هر بازنشسته باید به‌طور متوسط حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حقوق خود اضافه کند. با این حال، بسیاری از بازنشستگان معتقدند که این رقم برای آن‌ها کافی نیست و حقوقشان همچنان زیر شش تا هفت میلیون تومان باقی مانده است.

این اظهارات شوکی بزرگ به بازنشستگان وارد کرد و اعتراضات زیادی را به همراه داشت. بازنشستگان نگران هستند که دولت سیزدهم وعده‌های خود را عملی نکرده و به دنبال روشن شدن وضعیت حقوقی خود هستند.

خبر مرتبط
قالیباف: مابه التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان باید پرداخت شود
قالیباف: مابه التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان باید پرداخت شود

رئیس مجلس درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: مابه التفاوت حقوق از فروردین تاکنون باید پرداخت شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات