شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
کد خبر : 14865

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی هفته‌ای سراسر سرخ برای بازار سرمایه

به گزارش شهر بورس، نوسان شاخص بورس پیرامون مرز یک میلیون و 200 هزار واحدی همچنان ادامه دارد. دیروز برای پنجمین بار طی ماه‌های اخیر این نماگر به زیر مرز یادشده غلتید و برخلاف دفعات قبل، بر فراز کانال این پایدار نماند. این‌طور که به‌نظر می‌آید در سایه ابهامات متعدد سیاسی، اقتصادی و ساختاری این‌بار

به گزارش شهر بورس، نوسان شاخص بورس پیرامون مرز یک میلیون و 200 هزار واحدی همچنان ادامه دارد. دیروز برای پنجمین بار طی ماه‌های اخیر این نماگر به زیر مرز یادشده غلتید و برخلاف دفعات قبل، بر فراز کانال این پایدار نماند.

این‌طور که به‌نظر می‌آید در سایه ابهامات متعدد سیاسی، اقتصادی و ساختاری این‌بار بورس با چالش جدی‌تری برای بازگشتن به روند صعودی رو‌به‌رو است.

در حالی که انتظار می‌رفت بازار سهام حداقل در کوتاه‌مدت شاهد بازگشت نسبی رونق به تالار‌های بورس و فرابورس باشد، در معاملات نخستین روز از هفته جاری، شاخص بورس باز هم رکوردی منفی را ثبت کرد.

به نظر می‌آید که بی اثر شدن طرح‌های ارائه شده برای بازار سهام در شرایط فعلی تحت تاثیر تکراری شدن این گفته‌ها و تجربه عملی بی‌سرانجام ماندن آن باشد.

البته پیش‌بینی‌ها از بازار دیروز نشان می‎‌داد بازار مثبت و متعادل باشد اما ریزش ۱۳ هزار واحدی شاخص کل، روند بازار را اصلاحی و نزولی کرد و عمده نمادهای شاخص‌ساز در صف فروش قفل شدند.

این در حالی است که در هفته گذشته شاهد رشد بسیاری از نمادها در بازار بودیم. نمادهای بانکی و خودرویی که به نظر می‌رسید با سیگنال‌های مثبت کاهش قیمت دلار و مذاکرات برجام تحرکات مثبتی را داشته باشند،امروز در محدوده منفی و نزدیک به صفر تابلو معامله شدند.

با این شرایط این پرسش قابل طرح است که بورس طی روزهای آتی بازهم در کانال ریزشی قرار می گیرد یا در مدار صعود؟

حسین مرادی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهربورس در خصوص روند بازار طی فردا و روزهای آتی هفته جاری، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته، روند بازار منفی باشد و تغییری در شاخص کل ایجاد نشود و تنها نزولی چند درصدی در شاخص کل داشته باشیم. البته باتوجه به رفتار حقوقی‌ها، نمی توان میزان خروج پول را به صورت دقیق پیش بینی کرد.

این کارشناس بازار درباره گروه‌هایی که می‌توانند در بازار فردا روند حرکتی مثبتی داشته باشند، گفت: صنعت و گروه خاصی تا پایان هفته جاری مثبت نخواهد شد، چراکه کاهش نرخ دلار و مذاکرات برجام سیگنال‌های منفی به بازار مخابره کرده‌اند و بازار نیز بسیار حساس است و از با کوچیکترین خبرها روند منفی به خود می‌گیرد.

وی درباره واکنش عکس گروه بانکی و خودرویی به کاهش نرخ دلار و مثبت نشدن این سهم‌ها در بازار، گفت: این گروه‌ها تا پیش از این واکنش سنتی به اخبار تغییر قیمت دلار داشتند اما در حال حاضر عملکرد آنها تغییر کرده و واکنش‌های قبلی را به اخبار نشان نمی‌دهند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان