تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 153676

پیشنهاد جدید وزیر اقتصاد برای کاهش فشار مالیاتی

پیشنهاد جدید وزیر اقتصاد برای کاهش فشار مالیاتی
مهرداد لاهوتی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اعلام کرد که مبلغ معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران ممکن است به دو برابر افزایش یابد.

به گزارش شهر بورس، مهرداد لاهوتی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اعلام کرد که مبلغ معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران ممکن است به دو برابر افزایش یابد و به سقف ۲۴ میلیون تومان برسد. این تصمیم در راستای کاهش فشار بر حقوق‌بگیران و همزمان با عدم امکان افزایش ۴۰ درصدی حقوق و دستمزدها از سوی دولت اتخاذ شده است.

حمایت مجلس از افزایش معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران

مهرداد لاهوتی تأکید کرد که با توجه به نرخ تورم ۴۰ درصدی، حقوق و دستمزدها نیز باید به همین میزان افزایش یابند. اما به دلیل محدودیت‌های مالی، دولت قادر به افزایش حقوق‌ها به میزان کامل نیست و بنابراین می‌تواند از طریق افزایش معافیت مالیاتی، این تفاوت را جبران کند. وی افزود که این طرح هنوز به صورت رسمی مورد بررسی قرار نگرفته و باید در فرایند رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در مجلس بررسی شود.

تسهیل مالیاتی برای کارمندان؛ پیشنهاد وزیر اقتصاد

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد، اخیراً اعلام کرد که نباید از حقوق‌بگیران مالیات گرفته شود و پیشنهاد داده است که معافیت مالیاتی از حقوق‌بگیران تا دو برابر افزایش یابد. به گفته او، این اقدام به کاهش فشار بر حقوق‌بگیران کمک می‌کند. در سال جاری، سهم بودجه از مالیات حقوق کارکنان بخش عمومی به ۳۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به سال گذشته که ۳۱ هزار میلیارد تومان بود، افزایش داشته است.

لزوم کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و عدالت در وصول مالیات

مهرداد لاهوتی در ادامه اظهار داشت که هدف نهایی باید کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و استفاده از این درآمدها برای بخش‌های عمرانی کشور باشد. او همچنین تأکید کرد که باید عدالت در وصول مالیات رعایت شود و نباید از کارمندان و حقوق‌بگیران مالیات گرفته شود در حالی که برخی از افراد و شرکت‌های بزرگ از پرداخت مالیات فرار می‌کنند. وی افزود که باید به دنبال منابع مالیاتی از “دانه‌درشت‌ها” و جلوگیری از فرارهای مالیاتی بود تا به عدالت مالیاتی دست یافت.

خبر مرتبط
دستور جدید دیوان محاسبات به سازمان امور مالیاتی برای افزایش شفافیت مالیاتی
دستور جدید دیوان محاسبات به سازمان امور مالیاتی برای افزایش شفافیت مالیاتی

دیوان محاسبات کشور در ادامه جلسات خود دستور جدیدی به سازمان امور مالیاتی برای شفافیت در اخذ مالیات‌ها و بررسی دقیق معافیت‌های مالیاتی صادر کرده است.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات