شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر : 36241
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیشنهاد اختصاص کارت‌ اعتباری به مردم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بسته هستند

پیشنهاد اختصاص کارت‌ اعتباری به مردم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

پیشنهاد اختصاص کارت‌ اعتباری به مردم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

رئیس کمیسیون اقتصادی از پیشنهاد مجلس به دولت برای اختصاص «کارت‌های اعتباری» به مردم به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و گفت: البته اگر دولت بتواند با سیاست‌های نظارتی قیمت‌ها را پایین بیاورد ما مانع تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی نخواهیم شد.

به گزارش شهر بورس ، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به پیشنهاد مجلس برای اختصاص کارت‌ اعتباری به مردم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اگر دولت بتواند با سیاست‌های نظارتی قیمت‌ها را کاهش دهد ، ادامه تخصیص ارز ترجیحی به دارو، آرد و گندم ایرادی ندارد اما واقعیت ، حاکی از عدم نظارت جدی بر بازار است . لذا تصمیم‌گیری جدی در این خصوص ضرورت دارد

وی افزود: دولت باید از ابتدا تا انتهای چرخه ، یعنی از ورود کالا تا مصرف خرد را تحت نظارت داشته باشد تا با تخصیص ارز ترجیحی ، قیمت‌ها با تغییرات نرخ ارز و اثرات تورمی مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید:

ریزش بورس زیر سر دلار است؟

این نماینده مجلس ادامه داد: از سال 97 به بعد با تخصیص ارز ترجیحی به تدریج قیمت کالا‌های اساسی از نرخ 4200 تومانی فاصله گرفت و افزایش قیمت‌ها در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم صعودی شد. باید به جای هدر رفت منابع ارزی ، تخصیص ارز ترجیحی تعیین تکلیف شود . چرا که بخش عمده آن به دلیل عدم نظارت ها به فساد و رانت تبدیل می‌شود.

پور ابراهیمی گفت: طبق گزارشات میدانی ، وضعیت کنونی بازار حکایت از استمرار ناکارآمدی نظارتی دارد که در طی ماه‌های اخیر نیز شدت گرفته است.

وی افزود: این طرح ربطی به بحث کوپن ندارد و همچون کارت سوخت است که مردم می‌توانند تا 60 لیتر با نرخ ارز ترجیحی بنزین بزنند و اضافه مصرف نیز با قیمت آزاد محاسبه می‌شود. حسن این کار به جز عدالت در مصرف کمک به تولید است. چرا که وضعیت تولید در کالا‌های اساسی نشان دهنده کاهش میزان تولید به دلیل نرخ ارز 4200 تومانی است.

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان