شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۲۳
کد خبر : 16916
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پیش‌بینی روند بورس در مردادماه بسته هستند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

پیش‌بینی روند بورس در مردادماه

پیش‌بینی روند بورس در مردادماه

یک کارشناس بازار سرمایه روند بورس در مردادماه را هم صعودی ارزیابی کرد و گفت: بازار کفِ یک میلیون و 300 هزار واحد را از دست نخواهد داد.

احمد اشتیاقی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس، درباره پیش‌بینی خود از ادامه روند بازار سرمایه پس از تعطیلات، اظهار داشت: اکثر نمادهای بازار در هفته گذشته از محل سود انباشته، سودهای خوبی را بین سهامداران تقسیم کردند و پیش‌بینی می‌شود بازگشایی آنها نیز در محدوده‌های مثبت انجام گیرد. بازگشایی مثبت این نمادها، به مثبت شدن شاخص کل کمک می‌کند.

وی افزود: افزایش مجدد قیمت کامودیتی ها، بحث‌های مرتبط با حجم نقدینگی، انتظارات تورمی، افزایش مجدد نرخ دلار و ابهام در آینده مذاکرات برجام؛ عواملی است که می‌تواند مجدداً پول‌های پارک شده در صندوق‌های درآمد ثابت را وارد بازار کند. ورود این نقدینگی به بورس، عامل دیگری است که می‌تواند روند بازار سرمایه را مثبت نگه دارد.

کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطرنشان کرد: پس از رشد شاخص کل از حوالی یک میلیون و 50 واحد تا یک میلیون و 300 هزار واحد، برخی از سهامداران اقدام به سیو سود کردند تا با بررسی گزارش‌های سه ماهه، پرتفوی خود را مدیریت کنند. این گزارش‌ها هم مطابق انتظار، گزارش‌های خوبی بودند. همه این عوامل دست‌به‌دست هم داده و می‌توانند رشد جدیدی را برای بازار سرمایه رقم بزنند.

احمد اشتیاقی، رشد جدید بازار سرمایه را «آهسته و پیوسته» پیش‌بینی کرد و ادامه داد: امیدوارم بازار در روزهای آینده به روند افزایشی خود ادامه بدهد. البته دیگر افزایش «شارپ» نداریم و این افزایش، آهسته و پیوسته خواهد بود که می‌تواند افزایش تقاضا را متوجه همه گروه‌های بازار کند.

وی یادآور شد: نگه داشتن پول نقد در این مقطع به صلاح نیست و افراد می‌توانند اقدام به خرید سهام کنند که همین موضوع هم افزایش تقاضا و کاهش فشار فروش را در پی خواهد داشت. به نظر من، بازار کفِ یک میلیون و 300 هزار  واحد را از دست نخواهد داد و همانند تیر ماه، در مردادماه نیز یک رشد تدریجی را رقم می‌زند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نقش تغییر و تحولات دولت در روند بورس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه منتظر معرفی کابینه آقای رئیسی هستند تا نوع نگاه وزرای مرتبط با بورس را بدانند. نوع نگرش وزرای وزاتخانه‌های مرتبط با بورس، می‌تواند برای سهامداران کمک کننده باشد.

مدیرعامل سابق کارگزاری بانک آینده در پایان گفت: اقتصاد کلانِ ایران متأسفانه وضعیت خوبی ندارد. انتظارات تورمی بالاست و کاهش نرخ دلار به کمتر از 22 هزار تومان، بعید به نظر می‌رسد. همچنین نرخ سود بانکی نیز بر اساس نظر آقای رئیسی، افزایشی نخواهد بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان