تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر : 142604

پشت پرده تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت

پشت پرده تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت
چهار شرکت بزرگ همچنان در پرداخت سود سهام عدالت تعلل می‌کنند و بیش از ۵.۵ هزار میلیارد تومان در حساب‌هایشان باقی مانده است.

به گزارش شهر بورس، چهار شرکت بزرگ به دلیل مشکلات بدهی دولت در پرداخت سود سهام عدالت تأخیر داشته‌اند. این شرکت‌ها شامل نفت بندر عباس، فجر انرژی خلیج فارس، گروه مپنا و نفت ستاره خلیج فارس، که تا پایان خرداد ماه موظف به واریز سود سهامداران بودند، هنوز این تعهد را انجام نداده‌اند. جمعاً ۵.۵ هزار میلیارد تومان از سود سهام عدالت در حساب‌های این شرکت‌ها باقی مانده است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرده است که این چهار شرکت، تا پایان خرداد ماه فرصت داشتند سود سهامداران را واریز کنند، اما با گذشت یک ماه از این مهلت، هنوز این تعهد را انجام نداده‌اند.

در حال حاضر ۵.۵ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت در حساب‌های این شرکت‌ها باقی مانده است. از این مبلغ، ۲ هزار میلیارد تومان به پالایشگاه بندر عباس، ۳ هزار میلیارد تومان به صنایع پتروشیمی خلیج فارس و حدود ۵۵۰ میلیارد تومان به گروه مپنا اختصاص دارد.

شرکت‌ها دلایلی همچون بدهی وزارت نفت به پالایشگاه بندر عباس و بدهی وزارت نیرو به مپنا را برای عدم واریز سود عنوان کرده‌اند. اما این دلایل از سوی سازمان بورس پذیرفته نشده و گزارش تخلفاتی برای این شرکت‌ها تهیه و رای نهایی نیز صادر شده است.

خبر مرتبط
صیدی درباره تعیین تکلیف و آزادسازی سهام عدالت توضیح داد
صیدی درباره تعیین تکلیف و آزادسازی سهام عدالت توضیح داد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: موضوع نرخ گذاری دستوری به معنای دستکاری در بازار و نظام طبیعی عرضه و تقاضا است.

منبع: جهان صنعت

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات