تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 146196

پرداخت یک ماه حقوق اضافه به معلمان به عنوان پاداش

پرداخت یک ماه حقوق اضافه به معلمان به عنوان پاداش
وزارت آموزش و پرورش در اقدامی جدید، مشوق‌هایی برای معلمان و نیروهای حق‌التدریس معرفی کرد که شامل یک ماه حقوق اضافی است.

به گزارش شهر بورس، سخنگوی آموزش و پرورش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به معلمان بازنشسته، به عنوان پاداش خدمت، یک ماه حقوق اضافی پرداخت خواهد شد. علی فرهادی توضیح داد که این اقدام به عنوان یکی از مشوق‌های وزارت آموزش و پرورش برای معلمان بازنشسته و نیروهای حق‌التدریس در نظر گرفته شده است.

فرهادی همچنین به پذیرش ۲۱ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزگاری برای مهر ماه اشاره کرد و افزود که تا ۳ هزار نفر دیگر نیز در مرحله تکمیل ظرفیت اضافه خواهند شد. به این ترتیب، تعداد معلمان جدید برای سال تحصیلی آینده حدود ۲۳ تا ۲۴ هزار نفر خواهد بود.

علاوه بر آموزگاران جدید، وزارت آموزش و پرورش انتظار دارد حدود ۱۷ هزار نفر در آزمون دبیری و هنرآموزی پذیرفته شوند و ۱۸ هزار فارغ‌التحصیل از دانشگاه فرهنگیان به کادر آموزشی اضافه شوند. در مجموع، این سال حدود ۶۹ هزار معلم جدید در مقاطع ابتدایی و متوسطه به سیستم آموزشی کشور خواهند پیوست.

فرهادی با اشاره به کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سیستم آموزشی کشور گفت که با جذب این نیروهای جدید و همچنین استفاده از نیروهای حق‌التدریس و بازنشستگان، بخشی از این کمبود جبران خواهد شد.

فرهادی افزود که معلمان بازنشسته‌ای که به خدمت خود ادامه دهند، یک ماه حقوق اضافی به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. همچنین برای معلمان حق‌التدریس نیز یک ماه حقوق اضافی به عنوان مشوق در نظر گرفته شده است.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات