تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 146204

پرداخت وام قرض‌الحسنه برای خرید خودرو توسط بانک‌ها

پرداخت وام قرض‌الحسنه برای خرید خودرو توسط بانک‌ها
اولویت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مورد انتقاد قرار گرفته است، چرا که تسهیلات ازدواج و فرزندآوری با تأخیر مواجه است، اما وام‌های خودرو به سرعت پرداخت می‌شود.

به گزارش شهر بورس، در حالی که بسیاری از جوانان همچنان در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری منتظر مانده‌اند، برخی بانک‌ها اقدام به پرداخت وام قرض‌الحسنه برای ثبت نام در طرح‌های فروش خودرو کرده‌اند. این اقدام باعث ایجاد انتقادات زیادی شده و وضعیت ناعادلانه‌ای را به وجود آورده است.

چالش‌های تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

بسیاری از متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری با مشکلاتی در فرآیند دریافت تسهیلات مواجه هستند. به عنوان مثال، یک جوان از استان خراسان جنوبی اعلام کرده که حدود یک سال و نیم است که برای دریافت وام ازدواج منتظر مانده و هنوز موفق به دریافت آن نشده است. مشکلات مشابهی در سایر استان‌ها نیز گزارش شده است.

طبق اظهارات مسئولان بانکی، کمبود منابع یکی از دلایل اصلی تأخیر در پرداخت وام‌ها است. این در حالی است که منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها تنها 30 درصد رشد داشته، اما تقاضا برای وام ازدواج و فرزندآوری به میزان 60 تا 70 درصد افزایش یافته است.

وام قرض‌الحسنه برای خرید خودرو

در این میان، برخی بانک‌ها به جای تمرکز بر تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه برای خرید خودرو پرداخته‌اند. این اقدام باعث انتقادات بسیاری شده و سوالاتی را در مورد اولویت‌های بانکی مطرح کرده است. آیا بانک‌ها منابع کافی برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری ندارند، اما برای خرید خودرو دارند؟

در واکنش به این وضعیت، بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که اعطای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت‌های قانونی، فاقد وجاهت است و باید تمرکز بانک‌ها بر روی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باشد. این بخشنامه تأکید کرده است که هرگونه تخطی از این اصول منجر به اقدامات انضباطی علیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات