تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 141725

پاسپورت‌های قوی جهان، سنگاپور اول و ایران در جایگاه 94

پاسپورت‌های قوی جهان، سنگاپور اول و ایران در جایگاه 94
براساس شاخص پاسپورت هنلی، سنگاپور معتبرترین پاسپورت جهان را دارد و پاسپورت ایرانی با قابلیت سفر بدون ویزا به 43 کشور، در رتبه 94 قرار دارد.

به گزارش شهر بورس، رتبه‌بندی جدیدی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان توسط شاخص پاسپورت هنلی منتشر شد. این رتبه‌بندی، که پاسپورت‌های 199 کشور و 227 مقصد را مورد بررسی قرار داده، نشان می‌دهد که دارندگان پاسپورت‌های مختلف می‌توانند به چند کشور بدون نیاز به ویزای قبلی سفر کنند.

پاسپورت سنگاپور در صدر

براساس این گزارش، سنگاپور معتبرترین پاسپورت جهان را دارد و دارندگان آن می‌توانند به 195 کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنند. سنگاپور که سال‌ها در جایگاه دوم قرار داشت، امسال موفق شد با پشت سر گذاشتن ژاپن به رتبه نخست برسد.

پاسپورت‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و اسپانیا همگی در رتبه دوم قرار دارند و دارندگان این پاسپورت‌ها می‌توانند بدون ویزا به 192 مقصد سفر کنند. در رتبه سوم نیز پاسپورت‌های اتریش، فنلاند، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، کره جنوبی و سوئد قرار دارند که امکان سفر بدون ویزا به 191 مقصد را فراهم می‌کنند.

جایگاه پاسپورت ایرانی

پاسپورت ایرانی نیز با قابلیت سفر بدون ویزا به 43 کشور، در رتبه 94 این رتبه‌بندی قرار گرفته است. این در حالی است که ایران نسبت به سال گذشته پنج رده صعود کرده است.

ضعیف‌ترین پاسپورت‌ها

شاخص هنلی نشان می‌دهد که پاسپورت‌های افغانستان، سوریه، عراق، یمن، پاکستان، سومالی، نپال، لیبی، فلسطین و بنگلادش ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان هستند و در انتهای این فهرست قرار می‌گیرند. براساس رتبه‌بندی سال گذشته، تنها سه کشور امکان سفر بدون ویزا به کمتر از 30 کشور را داشتند؛ این کشورها عبارت‌اند از: افغانستان، عراق و سوریه.

منبع: اکوایران

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات