تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۸
کد خبر : 143131

وظایف معاون راهبردی رئیس جمهور چیست؟

وظایف معاون راهبردی رئیس جمهور چیست؟
رئیس‌جمهور در حکمی محمدجواد ظریف را به عنوان معاون راهبردی خود منصوب کرد که رصد تحولات کلان داخلی و بین‌المللی و میزان توفیق در دستیابی به اهداف قانون اساسی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری و انعکاس آن به رئیس جمهور به عنوان شرح وظایف آن ذکر شده است.

به گزارش شهر بورس، مسعود پزشکیان، روز پنجشنبه یازدهم مردادماه در حکمی محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم را به عنوان معاون راهبردی رئیس جمهور منصوب کرد.

در حکم مسعود پزشکیان خطاب به محمدجواد ظریف آمد است: «به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و با توجه به مراتب شایستگی و تجارب ارزشمند مدیریتی سوابق دانشگاهی و اجرایی به موجب این حکم جناب عالی را به سمت معاون راهبردی رئیس جمهور منصوب می‌نمایم.

انتظار می‌رود با بهره‌گیری از تجربه‌های انباشته مدیران ارشد کشور در دهه‌های گذشته و توانمندی‌های گسترده علمی تخصصی و کاربردی نخبگان اندیشکده ها و نهادهای جامعه مدنی تحولات کلان داخلی و بین‌المللی و میزان توفیق در دستیابی به اهداف قانون اساسی سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری مدظله‌العالی» را رصد نموده، مستقیماً به اینجانب منعکس نمائید در انجام این وظیفه توجه به تعهدات انتخاباتی و ظرفیت‌های نظارتی مردمی ضروری است.

به منظور جلوگیری از اضافه کردن ساختار و تشکیلات جدید و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود شایسته است مسئولیت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری را بر عهده گرفته و وظایف و کارویژه های این مرکز را به تشکیلات مناسب برای معاونت راهبردی ریاست جمهوری تبدیل کنید. بدیهی است به منظور اجرای وظایف این معاونت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی همکاری لازم را به عمل خواهند آورد.»

خبر مرتبط
پزشکیان: ما بر پیمان خود با مردم پایبند هستیم
پزشکیان: ما بر پیمان خود با مردم پایبند هستیم

رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.

وظایف معاون راهبردی رئیس جمهور چیست؟

پیش‌تر پزشکیان، ظریف را به عنوان رئیس شورای راهبری کابینه دولت چهاردهم منصوب کرده بود که این مسئولیت وی پس از تمام شدن کار شورای راهبری به اتمام رسید.

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری یکی از سازمان‌های زیرمجموعهٔ نهاد ریاست‌جمهوری ایران است که اتاق فکر دولت بوده و مسئول انجام مطالعات، بررسی‌ها و پژوهش‌های راهبردی و بین دستگاهی در دولت است و ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای مرتبط با راهبردهای ملی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی، با رعایت سیاست‌های کلی نظام است.

از تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۲ مصطفی زمانیان به واسطه حکم شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور وقت به عنوان رئیس این مرکز انتخاب شده بود

منبع: ایمنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ